Ge mig en bra anledning

Diskussion i 'Legend' startad av KluddKalle, 17 maj 2010.

1. KluddKalle

KluddKalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har beställt en Desire från Tre men vet inte om jag kommer palla att vänta i sex veckor (som mycket möjligt kan bli längre ändå). Kan någon ge mig minst en bra anledning att välja en Legend istället?? :)

2. Cybermarre

Cybermarre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Byggkvaliten ska vara det bästa som går att få tag i. Själva chassit alltså. Snyggt, andas kvalite och stilrent på Legend. Det är väl enda anledningen egentligen...

3. Drygore

Drygore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Sedan så MÅSTE ju batteritidenn vara bättre på Legend? Skulle bli extremt förvånad annars. Jag är faktiskt i en liknande sits själv. Fast för mig började det med en SE X10, som visade sig vara stöldmärkt redan innan jag fick hem den... Mer om det i en annan tråd i X10 forumet.. Men i vilket fall. Jag vill ju egentligen ha det bästa så att säga, så i normala fall hade jag inte ens tittat åt Legend, utan gått direkt till Desire.

Men samtidigt har jag funderat länge och hårt nu och inser ju att battertid är värt sin vikt (tid?) i guld. Legend måste bara ha bättre batteritid än Desire, så är det bara. Sedan är såklart byggkvalién bättre, och den är snyggare. Resten tappar den på förstås... Och den är c:a 6-700 kr billigare.

Den som lever får se..

4. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag valde Legend över Desire och ångrar mig inte. Det helgjutna skalet ger en överlägsen kvalitetkänsla och den ligger väldigt bra i handen. Den är något mindre än Desire vilket gör den lättare att manövrera med en hand. Skärmen är då också mindre, vilket kan ses som en nackdel vid surf och youtubande. Jag tycker ändå att det fungerar väldigt bra ändå med mina relativt stora fingrar och halvtaskiga ögon. Oroa er inte heller för den långsammare processorn segar ner i menyer etc, det är inget jag upplevt över huvud taget. De enda gångerna elefonen "laggar" är när en app installerats (2 sekunder max).

Batteritiden var ganska dålig från början, eller så lekte jag förmycket med telefonen :). Nu (~3 veckor senare) håller den i över två dygn. Då surfar, youtubar, spelar, lyssnar musik en stund varje dag. Jag vet inte hur det står sig mot en Desire, men jag tycker det är helt klart godkänt för en smartphone.

Edit: Jag har appen Juicedefender installerad för att spara ytterligare på krafterna

Telefonen är helt underbar och jag rekommenderar den verkligen.

5. KluddKalle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är just det som gör att jag inte redan valt Legenden. Jag kommer kolla mycket på video och youtube. Så jag vet inte om jag kommer ha problem med den mindre skärmen. Den är ju ändå 3,2 tum, inte direkt "liten". ;)

6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nej den är absolut inte liten. Varken jag eller någon av de personer som pillat på min telefon har upplevt att skärmen känns för liten för surf och youtube. Om du är osäker kan du väl gå in hos en mobilhandlare och be att få leka lite med en telefon? Då får du ju garanterat svaret.

7. KluddKalle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gjort det men varje gång så har de envisats med att bara ha ett kontantkort i så det går inte att testa Youtube och internet-funktioner. Får väl gå in och sätta i mitt kort kanske...

8. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag valde en Legend framför en Desire eller X10 och jag ångrar mig inte heller, det att skärmen är större på Desire, visst är det sant. Den är hela 0,5 tum större och det räknat diagonalt, vilken blir väldigt lite. Men X10 märks mer med sina 4 tum men då är den klumpigare, plastigare, kommer förmodligen aldrig få multitouch stöd då hårdvaran begränsar det.

Dessutom är Legend faktiskt väldigt snabb, processorn har ingen betydelse alls för mig, däremot mer minne hade inte varit fel men även i Desire är det lite snålt. Samt att Legend får enbart med ett 2 Gb SD kort, kommer inte ihåg vad Desire fick med.

9. MonsterBob

MonsterBob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

enda som är inte så bra på desire mot legend är att kamera skydd på desire sticker ut en bit på bakluckan och att själv luckan är lite jobbigt att tar av, känns som den kommer dela sig i 2 värje gång, desire levereras med 4 Gb kort mot den 2 Gb som följa med Legend, men vad spelar det för roll 90% av de som köpa dessa mobiler köpa inom en veckan en större SD kort på klass 6 eller hogre, iom den som följa med på alla mobiler är en långsam klass 2 kort, för övrigt så är det ingen storre skillnad mellan dessa 2, men heller Legend med sin aluminium chassi, det känns mycket tåligt o profsigt med den, däremot känns knappar på desire mer hållbär an på Legend