Geekbuying och Xiaomi, hur fungerar det med garantin?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid82, 11 jul 2016.

1. Droid82

Droid82 Guest

Jag funderar på att köpa en xiaomi-lur från Geekbuying men jag blir inte riktigt klok på hur det fungerar med garantiärenden trots att jag läst på sidan. Ska man bekosta frakt till dem om någonting inte fungerar? Är det någon som vet? Osäker på om jag lagt tråden i rätt forumdel så moderator får gärna flytta den om detta är fel forumdel.

http://www.geekbuying.com/

Last edited by a moderator: 14 jul 2016
  2. Droid_269

Droid_269 Guest

Köp inget därifrån, tar fan två veckor för dom att skicka sakerna.. Köpt två telefoner därifrån, aldrig igen.

Droid82 gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 768
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är inte helt säker, men i regel är det så att man bekostar frakten tillbaka själv när man importerat något.

Har kikat lite på Xiaomis hemsida, och de verkar inte erbjuda global garanti, så då får man nog ta det via ÅF. Det vill säga ÅF skickar in det åt dig, så att det går på deras inhemska garanti.

Stod det att prylarna var i lager och redo att skickas?

Last edited: 14 jul 2016
    Droid82 gillar detta.
  4. Droid_269

Droid_269 Guest

Japp, stod skickas inom 2-7 dagar båda gångerna. Tar alltid minst 24h för dom att svara på mail också, så får du ett svar säg 08:00 och du svarar direkt så får du nästa svar dagen efter [emoji23][emoji23][emoji23] Jag vet iaf att jag aldrig kommer beställa därifrån igen.

Droid82 och bernard gillar detta.