gemensam kalender typ google ?

Discussion in 'Allmänt' started by nicotin, Jan 30, 2011.

1. nicotin

nicotin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej..

Jag och frugan letar efter en lösning som gör att vi får bättre koll på varandras planering.

och en sak jag funderat på är om man skapar ett konto hos google ( tex [email protected] ) , om jag uppdaterar den kalendern med ett möte,får frugan den uppdateringen i sin kalender automatiskt då ?

el finns det andra lösningar man kan använda sig av ?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ni kan dela med er av era privata google-kalendrar istället

finns under inställningar/kalender på gmail.com (hemsidan alltså via datorn)

Vi använder delade kalendrar med gott resultat

nicotin likes this.
  3. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med föregående talare, det fungerar jättebra att dela med sin kalender med frugan! :) Jag gör det också, och det är nog den finessen jag är mest nöjd med med min Android-telefon!

Så här gör du:

- Logga in på google.se
    - Klicka på "Mer" i överkanten och välj "Kalender"
    - I vänsterkanten hittar du sedan "Andra kalendrar", och under det kan du skriva in frugans gmailadress i fältet "Lägg till en väns kalender"
    - Sen gör frugan likadant från sitt konto!
    - Jag vill minnas att det kommer ett mail till den andre som man måste konfirmera, att hon vill kunna se din kalender och tvärtom...
    - Sen kan ni välja olika färger på era kalendrar (i vänsterkanten hittar du "Mina kalendrar" och där har du ditt gmailkonto, klicka bara på neråtpilen bredvid, så kan du välja vilken färg du föredrar), så att det hon skriver i sin kalender kommer upp i t ex rosa i din kalender och det du skriver i din kalender kommer upp som t ex blått i hennes kalender! Skitsmidigt! :) Det är bra att ha olika färger, för annars kan det bli lite förvirrande: "Har jag ett möte idag??" "Skall jag klippa mig idag?" :)
    - Sen får frugan ändra sin färg på samma sätt till rött eller rosa el dyl... :)

Lycka till!!