Problem: Gemini

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dracer, 26 jul 2025 kl 18:07.

1. Dracer

Dracer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Hej

Funkar det för någon att skicka sms,ringa genom gemini när skärmen är låst?

På min s23 har jag alla inställningar på som krävs för att det ska funka men den säger fortfarande lås upp för att skicka.. Kan inte ens lägga till påminnelse eller timer.
    Screenshot_20250726_180626_Google.jpg
    Screenshot_20250726_181523_Google.jpg

Last edited: 26 jul 2025 kl 18:17
    Nicole gillar detta.
  2. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 560
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Hej ヅ

Har samma problem med Pixel 8 Pro och Pixel 8a och Huawei P20 Pro. Även med Google Assistenten.

Har lyft detta problem i en av trådarna om Pixel tror jag, där en person säger att det går att ringa via Gemini, men hos mig svarar Gemini likadant som som hos dig, plus att jag även har fått svaret att Gemini inte är tillgänglig via appen Telefon.

Hade även kontakt med Google-supporten för någon dag sen, jag chattade med dem i 1.5 timme, personen på supporten bad mig tömma cache i olika appar och starta om telefonen, men ingenting fungerade...

Jag har lagt till mina hörlurar som betrodd enhet i inställningar, för att kunna ringa samtal när telefonen ligger i väskan, och även lägga till kalenderhändelser, starta Spotify, mm. Ur säkerhetssynpunkt så är detta långt ifrån optimalt, men för mig är det ett måste att kunna ringa och lägga till händelser när jag inte har telefonen i handen.

Enormt frustrerande.

Dracer gillar detta.
  3. Dracer

Dracer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Ja verkligen irriterande, hade iphone innan och saknar siri i hörlurarna gemini kanske är smartare som AI men väldigt dålig på det vardagliga som att läsa upp sms , samtal och ringa/skicka sms. Smart att sätta hörlurarna som betrodd enheten! Får göra så också.
    Det värsta är att det funkade efter jag fick one ui 7 men slutade fungera nyss igen. Det var en uppdatering för Gemini och google appen för några dagar sedan, hoppas att de hittar lösningen.

Nicole gillar detta.
  4. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 560
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Japp, den senaste uppdateringen som kom för någon vecka sen förstörde Google Assistenten för mig också, för jag har alltid kunnat ringa med låst skärm, och sen helt plötsligt så fungerar det inte...

Men efter min kontakt med supporten så är de ju medvetna om problemet i alla fall, så vi får väl hoppas att de tar det på allvar...