Genväg till bättre musik kvalitet.

Diskussion i 'Off Topic' startad av M1ntos, 5 jul 2011.

1. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hallå.

Nu börjar jag bli riktigt trött på Spotifys usla kvalitet hos Android. På min iPod har jag 320kb/s lika så på min dator. Men i den apparat som jag använder mest har jag bara hälften, en markant skillnad alltså som jag nu vill ha bort.

Detta är vad jag vill ska hända (hur är det vi ska lista ut kära vänner):

De låtar jag har på en spellista ska på något sätt ladda ner sig självt (på något vänster).

Sedan är det mesta enkelt, bara föra över till mobilen och så. Men problemet ligger alltså i att ladda ner alla låtar som är utspridda över en massa album. Bara att skriva in alla album namn på Piratebay får mig att rysa, så mycket jobb för ett par låtar. Måste nästan finnas någon i världen som tänkt likadant och gjort ett program som låter en ta ut de låtnamn man vill ha ifrån Spotify och sedan hitta torrents (med hög kvalitet). Om det inte finns får vi lista ut ett sätt.

Mitt sätt är ju att ta alla album titlar och manuellt söka på t.ex piratebay och sedan hitta en bra torrent och markera de låtar man vill ha. Men detta är väldigt mycket jobb. Några förslag?

mvh

2. xq198

xq198 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller helt med dig... Men det jag gör är att köra musik programmet musicfrost (endast till windows) och sen ladda ner där ifrån... Det mesta är ju 320kbits

+gratis stream för den laglydiga ;)