Fråga: Genväg till ljudlös/vibrera borta?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Gurk, 20 maj 2012.

1. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har bytt till jakju samt installerat lite appar till höger och vänster senaste tiden. Nu upptäckte jag att jag inte längre kan byta till ljudlös respektive vibrerande lika smidigt längre. Jag brukade trycka till på volymknappen och sen trycka på skärmen på vänstra sidan på den volym"ikon" som dyker upp.
    Den verkar helt bortkopplad :-(, händer ingenting när jag trycker på bilden på luren.

Ngn annan som märkt detta?

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Låter jobbigt, varför inte bara nöja sig med volymknappen ?

3. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hmm hurdå?

Jag brukar t.ex. trycka en gång på volymknappen i valfri riktning och sen en gång på "luri-konen" för att få till vibrering eler ljudlös. (Jag kan ju iofs hålla in volymknappen men det känns som en evighet innan jag kommer ner till botten då)

Om jag bara trycker till en gång på volymknappen så ökar resp. sänker jag bara volymen ett snäpp. Så funkar det på min. Finns andra varianter?

4. Zender

Zender Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Håll in powerknappen i en sekund så får du upp en snabbmeny. Tror det var 4.04 som ändra detta. Själv kör jag med en volymwidget på hemskärmen.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

5. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Man kan tydligen trycka på volymknappen en gång och sen slidea volym mätaren som kommer upp men då går det snabbare att bara hålla inne volym ner tills den är på lägsta eller hålla in powerknappen och trycka på genvägen i menyn som kommer upp då.

6. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Ja exakt!

Ett annat sätt att få den tyst snabbt som attan är att låta Tasker göra den ljudlös när man lägger skärmen neråt. Eller använda NFC. För att inte gå offtopic mer än nödvändigt hänvisar jag till sökfunktionen.

7. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Testa att hålla in volymknappen (nedåt) tills den sänker helt och ändrar till vibration, släpp och tryck igen direkt så bör den ändra till ljudlöst.