Genväg till widget (sticky note)

Diskussion i 'Hero' startad av outlawmike, 22 dec 2009.

1. outlawmike

outlawmike Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Införskaffade en Hero igår och tycker hittills den är fullkomligt briljant. Första Android samt första Touch så mycket att leka med och lära sig.

Till min fråga, jag laddade hem en widget som heter Sticky Note vilken funkar jättebra för mig (har en tendens att skriva många post-it lappar hemma).
    Men jag lyckas inte få den till "home" skärmen eller vad det nu heter.

Jag måste gå igenom den lilla +knappen till höger sen android widgets sen klicka på Sticky Note sen kan jag göra en note som då läggs på "home" skärmen. Men skulle vilja att ha en genväg till själva "widgeten" på min homeskärm så jag slipper gå igenom menyn hela tiden. Går detta? Tycker att de andra widgetens jag har funkar hur lätt som helst att lägga på homeskärmen. Annars om någon vet någon väldigt väldigt snarlik app/widget. Det jag gillar är just enkelheten med sticky note.

Tänkte också fråga hur ert wi-fi fungerar. Titt som tätt så kan det bli att det är fel på nätverket för min telefon men inte för datorerna i lägenheten. Igår funkade det felfritt i 5 timmar sen dog det bara. Idag (den senaste timmen) har det bara blivit nätverksfel. Är detta vanligt?

Som sagt,ny på det hela och kommer säkert komma mer frågor snart :) Samt mycket nya termer att lära sig.
    Väldigt bra forum vill jag tillägga.

Tack på förhand

2. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+ > genväg > program > sticky note.

skulle dock rekommendera astrid ist ;)

Kan ju prova att uppdatera din radio.. läs i radio tråden :) (för fix av wlan)

Last edited: 22 dec 2009
  3. outlawmike

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt snabba svar.

Ska ta en titt på radio-grejen :)

Har provat det med genväg men Sticky Note finns inte bland mina program. Allt annat jag laddat hem lägger sig där i genvägar ->program. Har inte haft problem med någon annan app/widget. =/ Väldigt konstigt.

Jo har läst hur alla gillar Astrid, får väl prova på det också :)

4. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Sticky Note är endast en widget, alltså ingen renodlad app som finns i Programmenyn.
    Du kan även trycka och hålla inne direkt på skrivbordet för att lägga till en ny Widget,

5. fillippo

fillippo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du trycker på widgeten så dycker din lista upp. Sen finns en penna uppe i högra hörnet. Tryck på den så kan du redigera din lista.

6. outlawmike

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah! Perfekt, tack så mycket för all hjälp.