Geotagga systemkamerabilder?

Diskussion i 'Applikationer' startad av rapsolja, 17 aug 2010.

1. rapsolja

rapsolja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Skulle vilja geotagga mina bilder som jag tar med min vanliga systemkamera, men med min Desires hjälp. Borde väl inte vara helt omöjligt? Har för mig att min vän har en liknande app till iPhone, som fungerar ungefär såhär:

1. Han är ute och tar ett kort, samtidigt som han tar ett kort så klickar han på telefonen, och den aktuella positionen lagras. (Eller så var det så att appen tracka med GPS hela tiden var han var - men detta drar ju mer batteri och är ju inte lika bra)

2. Väl hemma, framför datorn, kopplar han in systemkameran och telefonen i datorn. Något program (?) lägger ihop exif-informationen för bilden med tiden 11:05, med motsvarande lagrad plats klockan 11:05. Informationen sparas ner i exif-filen så att bilden numera är geotaggad.

Någon som har tips på en androidapp som gör just detta, och ett macprogram (helst) som fixar den andra biten, om det behövs? Ett alternativ är ju att man samtidigt som man när man tar en bild med systemkameran knäpper en bild med desiren som geotaggas, och att man sedan manuellt flyttar över positionen till den andra exiffilen, men det är lite bökigt och ickeautomatiskt.

Tack på förhand!

2. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    190

MINA ENHETER

gjorde en snabb sökning

<div id='app469' class='appbrain-app'><a href='http://www.appbrain.com/app/edu.uoc.mperezma.main' style='font-size: 11px; color: #555; font-family: Arial, sans-serif;'>PhotoGeolocator for Android on AppBrain</a></div>