Ger upp, hjälp!

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av Marooned, 9 jul 2012.

1. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Har verkligen försökt sen jag gick över till Android att ändra tema och få ordning på telefonen.

När jag körde iOS jailbreka jag etc och t om det var enklare än detta känns det som. Fattar fan ingenting. Installerat massor med skit och testat, minimalistisc text, nova launcer osv osv osv. Buggar som satan när jag installerat launcher och Goocker t ex.

Fattar ingenting. Känns som det är FÖR mycket möjligheter så inställningarna är oändliga och det är bara luddigt.

Finns det någon som kan hjälpa till eller kan länka mig till hur fan man börjar skinna/ändra teman osv?

Finns ju massor med snygga låsskärmar osv på mycolorscreen t ex men det är ju ingen där som skriver ut hur dom gjort eller vad dom använder. Inte ens länkar till bakgrunder....vad jag kan hitta iaf. Typ bara info till höger att dom använt det eller det.

Mitt tålamod börjar tryta...Låter som en fjortonåring men jag är snart 30. Det är vad detta får mig att bli :S

Uppskattar alla hjälp.

Last edited: 9 jul 2012
  2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=42

Bakgrunder finns på zedge.net

Folk kanske inte gör en steg-för-steg-beskrivning till hur man gör en skärm utan bara de appar de använt. Man måste alltså prova sig fram och lära sig själv. Kolla igenom alla inställningar i alla appar du använder. Det ger dig mer kontroll och apparna kommer att fungera mer som du vill. Jag rekommenderar dig att göra en hemskärm när du har tid att göra kolla igenom alla inställningar, t.ex. under en längre bussresa eller liknande när man ändå inte gör så mycket.

Men jag skulle börja med att kolla igenom screenshottråden. Det går ganska snabbt att kolla igenom 20 sidor och man hittar ofta ett par som man tycker ser bra ut. Inte allt för sällan använder de samma appar, vilka sedan återfinns på Play.

Det är helt enkelt bara att prova sig fram och kolla alla inställningar. I början är det tungt men så småningom blir det bara roligt att se vad man kan åstadkomma :)

3. Megadroid

Megadroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Såhär var det nog för oss alla i början, vill inte påstå att jag är något proffs men jag har i alla fall insett- och behärskat en del av Androidvärldens oändliga möjligheter iaf :D Minimalistic text fattade jag ingenting av i början, mclock funkade inte under en lång tid (läs: jag fattade inte hur man skulle göra) och alla launchers och dess inställningar gjorde en tokig.

Att man utgick från en inte allt för bra (och snabb) HTC Legend var kanske inte det bästa heller... Problemet är väl att man liksom måste lära sig allt detta själv, man kan ju få viss hjälp med saker men för att få en "egen touch" så är det bara att lära sig allting från början ;)

Jag visste t.ex. inte för en vecka sedan att man kan ändra typsnitt i S-serierna utan att roota telefonen, det var en av anledningarna till att jag ville det :) Hoppas det går bra, lycka till!

4. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Du kan ju be om mer info @mycolorscreen ifrån andvändaren som har lagt upp något du tycker är snyggt...

5. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

6. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Fått ordning lite på det nu. Dock inte hur alla får till sina låsskärmar med genvägar till appar osv?

Men inne i telefonen ser det bra ut iaf. Så tack för era länkar osv!

7. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Originallåsskärmen är inte speciellt anpassningsbar. Vill du kunna lägga till genvägar och widgetar på den bör du byta ut den. En av de mest populära är Widgetlocker. Jag använder den själv och är mycket nöjd! :)