Gestures istället för knapparna?

Diskussion i 'Allmänt' startad av johand74, 10 feb 2011.

1. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Börjar bli rädd att knapparna på min desire ska nötas upp, speciellt back knappen.

Finns det någon lösning där man kan backa o gå framåt med gestures på skärmen istället?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Japp vore fint men är nog inte möjligt... skulle vilja ha det för enkelhetens skull...

3. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Det närmsta jag kommit är swipe pad. Inte alls vad du frågade efter men ändå... :-)
    Lösningen du efterfrågar kommer först med Honeycomb där du har stöd för mjukvaruknappar för att navigera.
    Jag vet inte att det finns någon rom ute med motsvarande.
    Gestures *kan* byggas in, även om det inte är gjort. För att det ska vara genomförbart på operativsystemnivå måste den funktionen komma från Androidgänget och i framtida versioner av operativsystemet. Det låser ju då vissa program från att göra motsvarande gestures.
    Det troligaste är dock att varje program får byggas separat med sånt stöd, snarare än att lägga det på operativsystemsnivå. Men riktlinjer för det borde man ju kunna ordna, som typ trefingerswipe för navigering fram och bak. Det ser jag gärna på surfplattor iallafall och främst då av bekvämlighetsskäl när man växlar fönster i mail och webb.

Hoppas med andra ord inte på det i din telefon. Men kanske när honeycomb är släppt att en vänlig romkokare kan ge dig mjukvaruknappar a la Honeycomb.