Hejsan!
Jag gillar verkligen Galaxy serien och rekommenderar den till alla som ska köpa en ny mobil. Men jag vet inte om jag längre kan rekommendera dessa mobiler längre, speciellt då dom närmast mig har problem med dom.
Kan speciellt inte rekommendera dom då JAG har problem, men såhär går historien om jag och samsung mobiler och det som gör att man börjar bli less..
Köpte December 2009 en Samsung Omnia II, en Windows 6.5 mobil. På den satt inte skärmen fast ordentligt, den bröt samtal och kvalitén på samtalen var under all kritik (det var dock inte för att jag talade mkt goja då men..

Efter 1.5år med den och väntan på all dess service så....
... köper jag mig en Galaxy S2 i Juni 2011 och jag fick DOA pga att den bröt samtal då den bytte nät och detta visade sig senare vara mjukvarufel då andra mobilen jag fick hade samma problem och blev fixat när samsung uppdaterade mjukvaran. Frid och fröjd.
Fick Juli 2011 tillbaka pengarna för Omnia 2an, så jag köpte en ny Galaxy S2 och sålde den förra till en av mina bröder. Köpte en ny pga pengarna var låsta till affären där jag köpte Omnia IIan.
Frid och fröjd, ett tag, javisst.. kring oktober börjar Voice Talk starta på S2an titt som tätt av enkeltryck på hem knappen. Började även bli väldigt intresserad av en Galaxy Note. Så i December 2011 då min abonnemang löpte ut fixade jag nytt med en Galaxy Note, och sambon fick ta min Galaxy S2. Båda var väldigt nöjda!
HAHA, BAZINGA!!
Strax efter hon fick ta S2an började den jäklas med att det inte gick att ladda, batteriförbrukningen var helt fuckad och mobilen gick inte stänga av.
Jag har läst mkt om detta problem och testat lite olika saker och försökt hitta egna lösningar. Inget hjälpte. Inte ens Anovo kunde fixa det (surprised?). Slutade med en reklamerad S2a och pengarna tillbaka.
Själv var jag väldigt nöjd med min Galaxy Note, den kör på som vanligt, aldrig vart nöjdare över en mobil... fram tills igår.
Batteriet, liknande problem där, testat allt möjligt, och måste dock lämna in den idag.
Om ni orkat läsa allt detta, så förstår ni nog att jag inte har bra erfarenhet med samsungs mobiler. Men det mest ironiska är att mobilen jag sålde till brorsan kör på som vanligt utan som helst problem...
Nu är detta inte vettig information, utan jag ville mest dela med mig av mina problem med samsung mobiler till er. Synd bara att andra tillverkare inte har den hårdvara och mjukvara jag kräver på en mobil. Bara Galaxy Note som har detta just nu under ett skal.
Kommer skriva i denna tråd och uppdatera hur det går med Noten, om det finns något vettigt att skriva om vad som händer den, och om service stället lyckas lösa problemet, så är det vettig information om vad som skall göras ifall ni råkat ut för detta.
Dela gärna med er av eran erfarenhet och historier

Click to expand...