Problem: Gillar Samsung, men mobilerna håller banne mig inte.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av yooz1e, 25 apr 2012.

1. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag gillar verkligen Galaxy serien och rekommenderar den till alla som ska köpa en ny mobil. Men jag vet inte om jag längre kan rekommendera dessa mobiler längre, speciellt då dom närmast mig har problem med dom.

Kan speciellt inte rekommendera dom då JAG har problem, men såhär går historien om jag och samsung mobiler och det som gör att man börjar bli less.. :)

Köpte December 2009 en Samsung Omnia II, en Windows 6.5 mobil. På den satt inte skärmen fast ordentligt, den bröt samtal och kvalitén på samtalen var under all kritik (det var dock inte för att jag talade mkt goja då men..:) Efter 1.5år med den och väntan på all dess service så....

... köper jag mig en Galaxy S2 i Juni 2011 och jag fick DOA pga att den bröt samtal då den bytte nät och detta visade sig senare vara mjukvarufel då andra mobilen jag fick hade samma problem och blev fixat när samsung uppdaterade mjukvaran. Frid och fröjd.

Fick Juli 2011 tillbaka pengarna för Omnia 2an, så jag köpte en ny Galaxy S2 och sålde den förra till en av mina bröder. Köpte en ny pga pengarna var låsta till affären där jag köpte Omnia IIan.

Frid och fröjd, ett tag, javisst.. kring oktober börjar Voice Talk starta på S2an titt som tätt av enkeltryck på hem knappen. Började även bli väldigt intresserad av en Galaxy Note. Så i December 2011 då min abonnemang löpte ut fixade jag nytt med en Galaxy Note, och sambon fick ta min Galaxy S2. Båda var väldigt nöjda!

HAHA, BAZINGA!!
    Strax efter hon fick ta S2an började den jäklas med att det inte gick att ladda, batteriförbrukningen var helt fuckad och mobilen gick inte stänga av.
    Jag har läst mkt om detta problem och testat lite olika saker och försökt hitta egna lösningar. Inget hjälpte. Inte ens Anovo kunde fixa det (surprised?). Slutade med en reklamerad S2a och pengarna tillbaka.

Själv var jag väldigt nöjd med min Galaxy Note, den kör på som vanligt, aldrig vart nöjdare över en mobil... fram tills igår.
    Batteriet, liknande problem där, testat allt möjligt, och måste dock lämna in den idag.

Om ni orkat läsa allt detta, så förstår ni nog att jag inte har bra erfarenhet med samsungs mobiler. Men det mest ironiska är att mobilen jag sålde till brorsan kör på som vanligt utan som helst problem... :P

Nu är detta inte vettig information, utan jag ville mest dela med mig av mina problem med samsung mobiler till er. Synd bara att andra tillverkare inte har den hårdvara och mjukvara jag kräver på en mobil. Bara Galaxy Note som har detta just nu under ett skal.

Kommer skriva i denna tråd och uppdatera hur det går med Noten, om det finns något vettigt att skriva om vad som händer den, och om service stället lyckas lösa problemet, så är det vettig information om vad som skall göras ifall ni råkat ut för detta.

Dela gärna med er av eran erfarenhet och historier :)

2. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Jag har haft Omnia HD, Galaxy S och nu en perfekt fungerande Note.
    Inga hårdvaru problem alls, bara haft problem med softvara som har löst sig efter man har väntat in uppdateringar..
    Kan du ha problem hemma med ström nätet? Om det är volt toppar i uttagen som går genom laddaren eller nåt sånt? Bara en tanke...

3. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har fått DOA 4st samsung galqxy tab 10.1 sen hävde jag köpet och sket it det istället.

4. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Varför har du fått DOA dom då?

Min Note är påväg till telecareservice.se och hoppas dom är bättre än anovo. Håller tummarna och er uppdaterade ;)

5. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ingen kan ju vara sämre än Anovo :)

Sent from some Android phone

6. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Väldigt sant easycure, därför Telia har bytt service partner. Återstår dock å se om dom gör annat än å skicka tillbaka mobilen utan åtgärd :)

7. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Haft Galaxy S, S2 och nu senast Note. De äldre mobilerna har min flickvän och syster fått och dom rapporterar inga fel trots 1½ år på galaxy s och snart ett år för galaxy s2. Helt utan skydd och många många rom-flashningar på alla tre. Ingen av dem har repor på skärmen och endast den äldsta är lite utnött på baksideskalet om man tittar noga. De har råkat ut för några tapp från fickhöjd också.

Jag tror att alla tillverkare har defekta produkter i olika halter och det händer garanterat att vissa kunder råkar ut för flera defekta i rad. Vet inte huruvida galaxy serien har bra eller dålig statistik hårdvarufel vid inköp men har man väl köpt en fungerande telefon är min uppfattning att mobilerna tål mycket stryk och håller länge.

För övrigt fick jag problemet med vlingo och startknappen, visade sig att det fanns skräp i usb-hålet. Tvättade ur det med sån vätska för att rensa elektronik.

8. equalness

equalness Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har nyss skickat min note till anovo på grund av sim hållaren:den har slutat läsa simkort.
    Finns det fler serviceställen än anovo? och kan man välja var man kan skicka den?
    köpte min note på nätet "mobile outlet" och där har de avtal med anovo.
    mvh

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Din återförsäljare har ett avtal med något service ställe. Du kan inte välja ifall du inte vill betala :P

10. heiden90

heiden90 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och hallå!

Även jag har nu stött på problem med min Note som jag köpte i Januari.
    Den meddelar mig till och från att den laddar även fast ingen laddare är i, voice talk lever sitt eget liv, den blir glödande varm 3-5ggr om dagen, den låser sig lika många ggr, går även inte att ladda om man inte stänger av telefonen och sedan ansluter laddaren.

Märkte även för 30min sen att det ingen gick att ansluta usb masslagringen.. Skall lämnas in till mediamarkt imorn så får vi se vad som händer.. Uppdaterar om jag får reda på felet!

11. kenkarniff

kenkarniff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har exakt samma problem som dig. Sökte lite på nätet och hittade att det troligtvis är trasig usb port.verkar som att dustin som jag köpte den hos har avtal med anovo som inte talas så gott om här...så vi får väl se hur det går.

12. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Döda pixlar på samtliga.
    Sålt min note nu, palla inte med tjaffset med problemen med video. (orkar inte länka trådar osv, ni vet nog.) då jag kollar mycket film. Tar slantarna och hoppas på en s3a snart istället. (och hoppas att den fungerar som den ska)

13. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Voice talk kan ha att göra med okunskap. Har haft många kunder som inte vet att dubbleklick på hemknappen startar voicetalk. Det går dock att stänga av i voicetalk inställningarna.

Voicetalk är också knutet så det startar om man håller in samtalsknappen på ett bluetooth headset.

14. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om du vill slippa att de skickar tillbaka den utan åtgärd, var då noga med att påpeka i felbeskrivningen att du både uppdaterat och fabriksåterställt telefonen. Det händer annars ofta att de pga av sina rutiner enbart gör en fabriksåterställning/software update i första skedet. Det här var speciellt vanligt med anovo, men det händer också att telecare gör det.

Värt att veta är också att telia har börjat med direktutbyte av telefoner. För tillfället så är det bara iphone och galaxy y man gör swap direkt i butik av, men det ska bli så att de tio populäraste modellerna byts ut direkt i butik.

Andra modeller kommer också eventuellt att ha kortare utbyte, då man kommer börja bedömma swap direkt i butik, då skickar man tillbaka enheten till telecare, och på en två-tre dagar får man en swap-enhet hemskickad med posten.

Ganska rejält najs, speciellt om man är en person som har otur med telefonerna :D

15. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    Jag har haft en omnia.sgs.sgs2 och nu note och alla möjiga samsung mobiler jag har aldrig haft nå problem alls med dom. Men du kanske inte är rädd om dina mobiler då är det klart dom inte håller för dig

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

16. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Telecare hsr beställt en reservdel, skulle ta 7-10 extra arbetsdagar.. :P Sur men vad gör man.

Hasek: displayskydd och hardcase skydd och är väldigt rädd om mobilen. Skulle jag inte vara rädd om mobilen så skulle jag inte köpt sån dyr å fin.

17. wRRM

wRRM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jodå!

Infocare är ännu sämre.

18. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kan inte vara möjligt :)

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

19. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har nu fått tillbaka mobilen, telecareservice har bytt ut submodul och "uppgraderat programvara".

När jag stod inne på telia idag så hade dom laddat ut batteriet på telecare så nedrans mkt så det tog ungefär 20min med laddarn i innan det ens gick att starta mobilen.

Och ang. programvaran så hade dom nedgraderat den, då jag behövde ta hem den 100mb stora uppdate filen igen via OTA.

Men nu verkar mobilen funka iaf, så nu håller vi tummarna för en smärtfri framtid och ICS snart för Noten! ;)

20. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vadå snart? Du kan ju flasha till ICS nu bums......

Last edited: 15 maj 2012