Gingerbread till Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norsehawk, 8 juli 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag läste den här artikeln just här om detta från Swedroid och är nyfiken på följande frågor:

• Kommer bara HTC Desire och Nexus One få detta eller kommer andra lurar som Samsung Galaxy S
      och Sony Ericsson Xperia X10 få det också?

• Varför göra en 3.0 så tätt inpå 2.2 med tanke på att den kanske släpps Q4?
    • Exakt hur kommer CPU och annan hårdvaruprestanda påverka HTC Desire? Kommer processorn bli
      jävligt mkt snabbare än den är nu med 2.1?

Det är bara de punkterna som jag vill gärna veta och är intresserad utav. Om någon här vet någonting
    om detta uppskattar jag det mer än gärna att någon delar med sig sina tankar.

2. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där är precis vad det står i rubriken. Obekräftat. Någon person från google har ju till och med dementerat ryktena.

3. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gingerbread förbättrar inte prestandan tror jag, utan förbättrar användarvänligheten osv. Om jag inte e helt ute och cyklar!

Last edited: 8 juli 2010
  4. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du ställer frågor som ingen här kan svara på. Dessutom så är den där artikeln dementerad av Google som just ηπρg säger.

"Gingerbread" ligger för långt fram i tid och varken Google eller då givetvis telefontillverkare har yttrat sig om det. Ingen vet.

Nej säg det, Google sitter väl på svaret på denna. Men å andra sidan har ingen sagt när "Gingerbread" kommer. Spekulationer? Ja, men inga konkreta svar på detta.

CPU'n blir väl inte snabbare än det den är från början. Och eftersom specifikationen för Gingerbread inte finns så är det igen ingen som vet.I 2.2 så kommer en ny kompileringsmetod in som gör att vissa processer räknas ut fortare, men det gör inte CPU'n "snabbare"

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

vi har inte ens fått froyo i dagsläget så att starta en dementerad diskussion om gingerbread är alldeles för tidigt och fregor svarar bra på frågorna.
    Låser tråden

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.