gingerbread Till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av knudsen777, 17 jan 2011.

1. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Ringde idag till samsung mobil supporten och frågade lite allmänt om Nexus S och likheten/skillnaden mellan Galaxy s. Personen i fråga berättade ganska så mycket och dialogen var i full gång. Då kommer frågan om just uppdateringar upp och denna säger att infon till dom är dålig och att det inte finns jätte mycket info, mer än att 2.2.1 snart kommer om någon dag och att denna uppdateringen skall göra telefonen mycket snabbare och låsa vissa buggar.....sedan säger personen att det förmodligen snart kommer ytterligare en uppdatering....jag frågar gingerbread....2.3 till galaxy S?......jag får till svar att det jobbas på det och att personen i fråga har sett en telefon med 2.3 på...detta bara en provversion.
    Supporten säger att denna version inte kommer att lanseras före tidigast 1-2 månader efter att Nexus S har lanserats på marknaden, jag frågar :Vet du detta och jag får ett JA det vet jag. Samsung kan inte förlora över 10 miljoner "nöjda" kunder pga en uppdatering......

Så nu är jag säker, min galaxy S kommer snart att ha 2.3 att briljera med!<3:)

Shooto Great, Johnkan, infexis och 1 annan gillar detta.
  2. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tycker ändå inte du kan lita helt på supporten. En mobilsupport består ofta av okunniga 18-åringar som precis gått ut gymnasiet och sedan fått en 2 veckor lång utbildning på en kundsupport.

Sen om det kommer en uppdatering till 2.3 eller inte låter jag vara osagt. Själv tror jag att vi kommer ha antingen en officiell eller inofficiell fullt fungerande 2.3 innan sommaren i alla fall!

3. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Hej!
    Och hur vet du att det var en 18årig liten personlighet som valde att föra mig bakom ljuset med sin okunnighet?. Vist kan det vara så att det kan finnas okunniga personer som sitter i supporten, men om man är ganska så påläst själv så märks detta ganska så fort...eller hur?!

Den jag talade med ingav ett stort kunnande vad gäller androida lösningar hos flera olika märken på marknaden, skillnader och framtiden, personen hade själv ett stort intresse och hade jobbat inom samsung sedan länge....och ja det sade hon/han då denna påtalade hur företaget hade jobbat sedan flera år.

Men men, det sägs att man blir frälst på sin tro, och jag är såld, jag kan med stor sannolikhet säga att supporten visste vad denna talade om.

Detta oxå att Nexus S ska komma och vara på marknaden 1-2 månader innan den nya uppdateringen kommer ger en god förklaring för hur samsung tänker rent affärs mesigt!

Vad tror ni andra?

4. pqvist

pqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter rimligt i mina öron. Hoppas att han/hon har rätt!

5. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

codeworkx kallar sig en tysk som konverterar gingerbread till SGS som cyanogenmod 7. Detta twittrade han i morse:

Låter ju inte som några jättehinder

6. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej jag vet ju inte alls vem du pratade men jag vet att supporter ofta är okunniga men självklart finns det undantag och du kanske pratade med en av dom mer kunniga!

Och precis som du säger märker man ju snabbt om den man pratar med vet vad han talar om, speciellt om man själv är insatt i ämnet.

Angående att Samsung först vill lansera Nexus S så håller jag med dig om att det är ett ganska självklart drag för Samsung.

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Woohoo, CM åker in så fort det kommer en stabil release.

8. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

1an vet ju såklart att det sitter okunniga 18-åringar där.
    Har du jobbat med kundtjänst eller känner någon som jobbar med det eller?

Personalen på olika företags kundtjänst är oftast uppdaterade med information som är till nytta för konsumenter som använder deras tjänster eller apparater.

Att Samsung skulle ha massa outbildade/ouppdaterade anställda som slängde iväg lögner är bara skitsnack i mitt tycke.
    Men det är ju klart, Tele2 har ju inte så stor aning om hur Samsungs uppdateringar Q2/Q3 ser ut.

9. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

10. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium

du har inte varit i kontakt med samsungs support hör jag. dom gångerna jag och många andra här på forumet har varit i kontakt med dom så har svaren ofta varit i stil med "goddag yxskaft..."

självklart är inte alla som jobbar där spånkoppar men många av dom har egentligen ingen koll alls på vad dom supportar. läsning innantill däremot är dom duktiga på där :-)

supporttjänster är som regel uppdelade i 1st & 2nd line varav den ena läser innantill och andra faktiskt är tekniskt kunnig.

Last edited: 17 jan 2011