Gingerbread till Milestone

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av infexis, 3 nov 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tror ni detta är något att se fram emot, eller kommer Motorola ge upp uppdateringarna efter Froyo som kommer inom kort?

Åtminstone custom hade jag nöjt mig med, själva telefonen ska ju klara av detta plus att man kan överklocka rejält och att den har en schysst gpu som hade kunnat utnyttjas vid gpu accellering som jag läst kommer i Gingerbread. Vad är era tankar om ämnet?

Last edited: 3 nov 2010
  2. connyosis

connyosis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror inte Motorola har några planer på att uppdatera Milestone efter Froyo tyvärr. Inte ens ett år gammal och Milestone 2 är redan på gång. Vi ska nog vara glada att de ens uppdaterar till 2.2.

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Okay, vad tror du annars om folk kommer hitta möjlighet till inofficiella versioner av gingerbread? Milestone är ju absolut en väldigt kompatibel och snabb telefon som utan tvekan ska kunna klara av det vad gäller prestanda..

4. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inofficiella gingerbread mods kommer nog med största säkerhet, milestone har precis som du säger bra prestanda kapacitet. Sen är ju frågan hur stabila och strömförbrukande dem blir.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag ställer mig tveksam till att det kommer riktiga Gingerbread-roms till Milestone tyvärr. Däremot kommer det nog med största sannolikhet till Droid just pga. att den kan köra custom-kernels. Av det jag sett verkar Gingerbread fokusera en del på prestanda och de förbättringarna kommer ju gå förlorade om det inte åtminstone läcker ut en nyare kernel som är fallet med de Froyo-roms som finns nu.

Med det sagt tycker jag dock absolut att telefonen förtjänar en sådan uppdatering. Med tanke på att den har en bättre GPU än Nexus One och med lite överklockning ser en rejäl förbättring så kan den fortfarande konkurrera ganska bra.