Gingerbread till Tabben Q1-Q2 2011 (?)

Diskussion i 'Samsung' startad av Bjorne, 15 dec 2010.

1. Bjorne

Bjorne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade en liten nyhet på nätet på samfirmware.com, enligt dem så ska vi få gingerbread till tabben under första eller andra kvartalet 2011.

Jag kanske är otålig, men det känns som väldigt lång tid.

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

nexus one får gingerbread inom några veckor max :)

3. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja det är verkligen hög tid för en ny firmware i Tab:en, kommer förmodligen kasta ut skiten från balkongen om jag får ytterligare en force close eller hängning som kräver omstart.

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Riktigt segt om vi får vänta till Q2.
    Är ju en evighet då SGT skulle må bra av en update just nu!!
    Då har det väl redan kommit tabs med Honeycomb? Gillar storlek på SGT så får hoppas det kommer nått liknande till våren så man kan byta.

Hoppas på att det ska komma en Tablet motsvarande det som Nexus One och S är i mobil världen. Lutar väl nästan mot att det är Motorola som fått axla den den uppgiften, eller vad tror ni?

En tab utan mellanhänder å tjafs.
    En tab där hårdvara och mjukvara går hand i hand.

Sent from my GT-P1000

5. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Saknar inget och allt funkar rätt bra på taben nu. Enda jag vill ha är mer apps som funkar med upplösningen.
    Är väll inget speciellt i 2.3 man vill ha förutom en generell uppdatering.
    Hoppas bara att taben får honeycomb när det väl kommer.

6. Bjorne

Bjorne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med om att vi inte direkt saknar något. Det enda jag egentligen är missnöjd med är att bluetooth-hörluren tappar kopplingen då och då.

Och visst, det vi främst behöver är appar som är specialanpassade för den större skärmen som det är nu utnyttjas ju inte riktigt möjligheterna där.

7. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tappar då o då, ofta, det är riktigt irriterande, bästa var ju på lektionen häromdagen när den ville koppla från mitt under provet när jag lyssnade på musik, sedan funkar bluetooth 7/10ggr när det ringer så jag blir ändå stående med högtalartelefonen... snacka om att vara poppis. NOT.

8. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Jag kör med mw600 och har nästan aldrig några problem. Har tappat kontakten en gång men starta då om bt på luren och kopplade ihop igen. Har funkat skit bra med bt headset för mig. Bra räckvidd och återkopplar snabbt om man kommer utanför räckvidden.
    Sen har själva headsetet krångla en gång och blev helt låst. Fick då vänta tills batteriet var slut.
    Kör med den läckta JMA mjukvaran så browsern funkar riktigt bra också.

Last edited: 16 dec 2010
  9. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I pricip varje morgon då jag drar ur laddkabeln, hänger sig telefonen. Då får man först vänta på att ett force close meddelande skall komma, sedan får man skynda sig att stänga av skiten innan den hänger sig igen.

Händer också relativt ofta att jag inte kan återkoppla mitt mv600 när det ringer, utan blir tvungen att svara på samtalet i högtalar-mode...

Är det en 3-åring som kommit på och programmerat aktivitetslist -funktionen?
    Om man sparar några bilder från websidor, installerar någon app, får några mail, samt kalenderaktiviteter, hamnar allt uppe på listen, och de försvinner inte då man läser mailen, tittar i kalendern eller använder den nya appen. Man tvingas gå in och släcka dessa manuellt för att de skall försvinna, WTF?

Man skulle dock vilja tro (och hoppas) att samsung har tagit del av alla negativa recensioner på SGT:n och skyndar sig ut med en uppdatering.

10. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Aldrig haft dom problemen du pratar om. Varken med den nuvarande officiella mjukvara eller den läckta jag kör med nu.
    Enda negativa saken jag stött på är att webläsaren i den officiella mjukvaran är trög och hackar.

11. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Samsung för diskussion om ev kommande uppdatering till SGT.

It seems the original Galaxy Tab will be the only tablet from Samsung to sport a 7-inch display. Dr WP Hong from Samsung who addressed the media at Mobile World Congress confirmed that Samsung is working to expand its tablet portfolio but newer tablets won’t have a 7-inch display.

He reckons “tablets should be bigger than 7-inch” and “10.1-inch is the best size for a tablet,” considering they recently announced a larger sized Galaxy Tab 10.1 running Android Honeycomb OS.

However, Wong did hint that this mid-size segment could be fulfilled by smartphones since display size of new phones are getting bigger.

As for original Tab owners, all is not lost. Wong said they’re “discussing internally on the next update, but we haven’t made a decision yet. In the future, when we have made a decision, we will let you know.”

Ska man tolka detta som positivt eller negativt? Bra att de inte glömt denna Tab eller kasst att de bara funderar.

[URL]http://www.samsunghub.com/2011...d&utm_campaign=Feed:+samsunghub+(Samsung+Hub)[/URL]
    Tapatalk