GingerStirFry 19 till CM7 Nightly210

Diskussion i 'Blade' startad av thephilx, 8 oktober 2011.

1. thephilx

thephilx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu är det så att jag har en ZTE Blade gen 2, kör Ginger Stir Fry beta 19. Har läst lite om CM7 Nightly210 och tycker det verkar bra. Så ska nog lägga in den.

Vad är det som är bättre på CM7 Nightly210? Vilka nackdelar finns? Blir telefonen snabbare, segare? Krashar den ofta? Batteritiden? Hur ser UI ut, som stock eller kör den med något "tema"?

Eftersom jag har GingerStirFry och ska bara lägga in CM7 Nightly, hur gör jag då?

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Backup av allt du vill spara, en nandroid kanske kan va bra för säkerhets skull. Wipe cache och data, och flasha i CWM.

Inte provat GSF så kan inte jämföra själv, men generellt sett sägs det GSF bättre batteritid, stabilare (tror dock cm7 kontinuerligt blir bättre på båda dessa punkter), CM7 bättre på prestanda samt lite extra inställningar som vissa värderar. Känns som att det är ganska personligt vilken man föredrar.

Tema är stock, men det finns en inbyggd temahanterare, sök på cm7 themes, finns riktigt många att välja bland.

3. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 9a
    Telefon 3:
    Pixel 6
    Platta:
    ZTE Light
    Gick från stock Telia till CM7 N219 i dag, det var en jäkla skillnad (till det bättre).

Last edited: 9 oktober 2011
  4. alarson

alarson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

byte från b19 till n210 för några dagar sen. Inget problem med cm7 n210 hittils. cm7 verkar bättre;snabbare,mer valmöjligheter,samma batteritid ungefär.Hittils har den inte kraschat.

Cm7 har teman som kommer med,man kan också installera egna.