Gio eller X10 Mini?

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av Monyette, 10 aug 2011.

  1. Monyette

    Monyette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är i valet och kvalet och vänder mig nu till er!

    Jag ska köpa en ny telefon och vill ha en prisvärd men billig Android, och har intresserat mig för Samsung Galaxy Gio och Sony Ericsson X10 Mini. Jag vill ha en liten och smidig mobil, och vet inte om Gion kanske är för stor..? Vad tycker ni som har den? Är den bättre eller sämre än X10:an och isåfall på vilket sätt?

    Om jag köper Gio så får det bli via 3's hemsida där den är billigast, där finns den även i vit färg. Några åsikter på vilken färg som är snyggast? Svårt att veta när man inte har sett den vita på riktigt.

    Tack på förhand!
     
  2. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag antar att du menar Xperia Mini? X10 Mini är drygt ett år gammal och inget jag skulle rekommendera.

    Galaxyn är ca 2cm högre, men är å andra sidan tunnare. Xperian har bättre kamera, Galaxyn har bättre batteritid. Det som antagligen märks mest är att Xperian har mera minne och en Snapdragon-processor, vilket borde vara bra mycket snabbare än den rätt gamla MSM7227 som sitter i Galaxyn.

    Annars verkar Xperia Mini och Galaxy Gio i övrigt ha ganska mycket gemensammt om man jämför på prisjakt: Produktjmfrelse hos Prisjakt
     
    Last edited: 10 aug 2011
  3. Monyette

    Monyette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, syftade på X10:an, hehe. Har kollat in Xperia Mini, men den ligger lite ovanför priset för vad jag kan tänka mig betala.

    Är X10 Mini väldigt dålig i jämförelse med Gio? Jag är helt ny på Android-fronten, så jag är inte så kräsen. Min sambo har dock en HTC Legend med riktigt bra skärm, så oavsett lär jag bli besviken om jag inte vill lägga ut flera tusenlappar på en mobil.
     
  4. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    I sådana fall skulle jag rekommendera Galaxyn. Främst eftersom den kör en nyare version av Android och har högre upplösning på skärmen.
     
  5. Monyette

    Monyette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, det blev en Gio! :)
     
  6. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    välkommen till gio världen :)
     
  7. Monyette

    Monyette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar, längtar tills telefonen anländer!

    Jag har dock en till fråga här, rent generellt. Jag har läst att NetOnNet importerar vissa av sina mobiler och att det kan bli problem med uppdateringar via Kies, stämmer det? Någon som vet? Jag har beställd Gio:n på deras hemsida men börjar nu bli lite nervös för att det är en tysk variant...
     
  8. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Köpte min på en av deras lager shoppar. Uppdaterade min genom kies första
    gången utan problem.

    Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
     
  9. Monyette

    Monyette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick mobilen idag och är riktigt nöjd! :) Tack för hjälpen, är glad att jag inte köpte X10 Mini, trots allt!