Övrigt: Gissa vilken som är Engadgetredaktionens favoritmobil

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 24 sept 2012.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Tufft! :)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

3. Phoenix95

Phoenix95 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska vi passa på och svara på deras fråga om vad vi skulle vilja se i uppföljaren?

Annars tycker jag det är jättekul. Känns som att den här mobilen verkligen föll djupt i skuggan på s3 och fick mer skit än den förtjänade.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. pioneer

pioneer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

håller med

5. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Säg det till massorna som fick defekta telefoner och fick, i bästa fall, leka DOA-leken i månader.
    Den släpptes dessutom med kass mjukvara (Sense innan 4.1 var slött som fan) och innan diverse uppdateringar blev den för varm, hade flimrig skärm (som i många fall alltså var mjukvarufel) m.m...

HTC förtjänar inget annat än att göra stora förluster på den här telefonen, vilket de också verkar göra.

Enda anledningen till att jag inte sålde min (som fick åka in på lagning två gånger), förutom att den är helt värdelös på andrahandsmarknaden, är CM10, vilket är en räddning för den här telefonen.

Last edited: 25 sept 2012
  6. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det jag är lite missnöjd med är att det tar timmavis att ladda batteriet, dumt att ha denna telefonen med mig när jag reser eller pendlar. Med min S2 var batteriet laddat på under en timme.

7. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Samma här. För mig tar det ca 3h att ladda från nästan tom till fulladdad.

8. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Eftersom jag inte upplevt några av de felen du radar upp så kan jag inte helt och hållet relatera, men att säga att Sense 4.0 var slött som fan är verkligen att ta i från tårna.

9. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Den har helt klart fått mer skit än vad de förtjänar, det var därför jag kände att jag skulle posta den där länken. Jag har uppfattningen att alla som använt den (utan hårdvaruproblem dårå) tycker att det är en superlur. Och bevisligen finns det flera som använt både S3:an och HOX och då föredrar HOX.

För min del så uppskattar jag min lur mer och mer. Tycker att skärmen är helt fantastisk, kamerans tar riktigt läckra bilder och att spela spel är en fröjd.

Men det finns ju två aber som vi alla hoppas på förbättringar: 1) minneshanteringen och multitaskern, 2) batteritiden (som mer än väl klarar en hel dag, men man vill ju gärna ha några timmar till för de där dagarna då man inte har sladden nära).

10. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Jag har både en S3 och en HOX som båda funkar felritt än så länge. Det som suger hårdast med HOX är den låsta bootloadern för min del! På S3an är det den fula fysiska hemknappen.

11. Phoenix95

Phoenix95 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med till fullo. Multitaskingen förväntade jag mig mer av. Att olika program och likande laddar om varje gång man multitaskar känns lite surt. Batteriet förbättrades avsevärt i och med den senaste uppdateringen, och håller för tillfället måttet.

Annars är det verkligen en kanon-lur och jag är riktigt glad att jag inte valde en S3. Skärmen på HOX drar verkligen till sig blickar på tåget :)

Saker jag förväntar mig i uppföljaren: 1) Kameraknapp skulle vara grymt 2) Lite bättre batteritid 3) Bättre multitask 4) Kanske aluminium unibody.

Mer än så är det inte. Denna lur är mer eller mindre komplett.

12. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Personligen vill jag inte ha kameraknapp och definitivt inte metallchassi (det blir tung och sen vill man inte fucka med signalen). Jag tycker helt klart att Lumian blev aningens fulare när den fick kameraknapp, jämfört med N9:an.

Sen vill jag bara tillägga att det inte är varje gång appar startar om när man multitaskar.

13. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är otroligt nöjd med min HOX, har dock nyss fått tillbaka min från lagning p.ga wifi problem samt, värdelös batteritid som kom efter ett tag, batteri tiden är inte den bästa men å andra sidan köper man en quad core mobil får man inse att man inte får den bästa batteri tiden, ångrar inte en sekund att jag valde denna istället för S3an!

14. mb-dape

mb-dape Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Köpte min HOX i april, har faktiskt inte haft ett enda hårdvarufel, däremot stör jag mig också på den usla multitaskingen och långa laddningstiden.

15. sondmatning

sondmatning Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tyckte min HOX var en fantastisk lur på de flesta punkter, men efter fyra månader stod jag inte längre ut med batteritiden och bytte till en S3 som är avsevärt mkt bättre på den punkten. Sense är mkt bättre än Samsungs UI, men det finns en drös tredjepartslaunchers som är överlägsna de båda.

16. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Själv kan jag inte slita mig från Sense, efter att ha haft flertalet HTC lurar där jag alltid bytt till Launcher Pro, Go Launcher, ADW, och Nova (in that order), men med HoX tycker jag flytet är så pass bra i Sense att det, plus HTC's widgets, gör det till en riktigt bra launcher.

Flytet blev bättre med 4.1, men jag håller med -WR- om att det verkligen är att ta i att säga att Sense 4.0 var slött.

Touchwiz känns som det är ritat med kritor jämfört med Sense lite mer proffsiga yttre.

Förstår att det är Engadets favorit. Min med! ;)

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Hittade en till kul recension

http://www.fonehouse.co.uk/blogs/Reviews/October/First-Class-HTC-One-X-review

-WR- gillar detta.
  18. sondmatning

sondmatning Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker inte Nova nödvändigtvis är överlägset Sense, men jag kan snabba upp animationer och övergångar och få vad jag tycker är ett bättre flyt. Mer än smaksak tänker jag. Och Touchwiz har jag inte heller så mkt till över för. Jag gillar också HTCs lite industriella designspråk.