Gitarrer till Guitar hero och Rock Band 3

Diskussion i 'Off Topic' startad av Nummerskivan, 15 dec 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Hoppas att någon kan svara på det här, för säljarna verkar ju pompom på området, och den butik jag tror kan svara på frågor, svarar inte i telefon.

Alltså, det gäller Nintendo Wii

Vi har:
    Guitar Hero Aerosmith med tillhörande gitarr (man sätter en wiikontroll i gitarren).

Vill köpa Guitar hero warriors of rock, super bundle. Ingår en gitarr och trumset då.

Kommer denna, och vår gamla Aerosmithgitarr att fungera i Wii-spelen Rock Band 3 och Rock Band: Green Day och Beatles? Och hur är det med trumsetet? Vet inte ens hur det fungerar till Wii:et.

En butik svarade att det absolut inte går, och googling ger mig lite olika svar.

Om ingen här vet, kanske ni kan tipsa om ett forum där man säkert kan få svar av spelnördar :teeth: Jag kan inget.

2. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Om det är så att Guitar hero-gitarrerna till Wii inte fungerar till Rock Band, hur är det då med Guitar Hero-gitarrerna till XBOX 360, fungerar de med Rock Band-serien?

3. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Dock vet jag inte med Rock Band 3

4. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Gitarrerna från Guitar Hero 2 och framåt fungerar i samtliga Rock Band-spel till Xbox 360.

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Är du helt säker? Jag hittade liknande info via google, men då verkade inte Rock Band 3 vara med än.

Och CDON sade att de absolut INTE fungerade (har svårt att lita på dem, men det skulle ju kunna vara sant - de sade förresten att det var 7-årsgräns på ett spel som det stod 16 på och som var fullt med slagsmål, vilket inte ökar trovärdigheten för något alls). Det KAN ju ha varit så att de tänkte på PRO-instrumenten, men dem kommer vi inte att ha intresse av.

Sonen som önskar sig spelen, sade nu att han hellre vill ha till Wii, eftersom vi har en gitarr där redan (Aerosmithgitarren). Då kan de spela 2 player om vi köper Guitar hero warrior super bundle. Köper vi till XBOX så blir det ju inte så.

Så då är det intressanta egentligen om Guitar hero gitarrer (Aerosmith och warrior) passar till Rock Band 3 och Rock Band Beatles och Green Day (för Wii förstås då).

Eftersom allt verkar vara på utgående, så får det ju vara saker som passar ihop och som vi köper allt på en gång. Jag har ingen lust att ha huset fullt med gitarrer och trumset i en uppsättning för varje spel :teeth:

Herregud var krångligt det här blev. Men vill ju som sagt inte behöva köpa en massa instrument, och upptäcka det i efterhand.

6. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Fick äntligen svar från Webbhallen, som gav mig följande länk: Compatibility // Rock Band®

Där verkar alla mina svar finnas. Jag antar att min Aerosmithgitarr (Les Paul-stil) är samma som les Paul till Guitar Hero III (Aerosmith är just en utökning till Guitar Hero III har jag förstått det som).

Enligt den sidan, så funkar vår gitarr, och Guitar Hero 6s gitarr till Rockband 3 och dess utökningar. I Wii då. Så då är det väl lika bra att köpa detta. Kostar 597 för supebundle, så man sparar en hel krona då det kostar 598 till XBOX :D

Fördelen är förstås att man med två gitarrer kan spela 2 player, vilket kanske inte går om man blandar plattformar (jag förstår fortfarande inte hur en gitarr där man ska stoppa in wii-kontrollen i den, skulle kunna fungera med XBOX som det står på vissa ställen, det får mig i stället att undra om jag kan lita på någon information).

7. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Ja jo jag är säker eftersom jag äger Guitar Hero 2, 3, 4, 5 och 6 + Rock Band 1, 2 och 3 :)

8. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: