Fråga: Gjorde jag en bra deal?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Dellblod, 5 feb 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Lyckades vinna en helt ny oöppnad galaxy nexus för 3550 + 100kr frakt, som dock är låst till Tre, men eftersom jag ändå använder Root, så kan den enkelt låsas upp. Tycker ni att Galaxy Nexusen är värd detta pris då den är låst osv, funderar fortfarande på detta, gjorde nog ett impuls köp , eftersom jag var så imponerad över telefonen.

Ni som har bytt från s2 till galaxy nexus, hur känner ni er, ångrade ni ert val?

Vad finns det för nackdelar med telefonen, hade hört om batteritiden osv?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

klart den är värd det priset. absolut.

3. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Ja absolut :) köpte min för 5400 och är väldigt nöjd

4. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Den enda som kan avgöra om den är värd det priset är ju den som ska betala. Har du råd och vill ha den, varför inte? Har du inte råd eller inte vill ha den är det bättre att låta bli.

Jag är riktigt nöjd med min, och skulle inte byta den mot någon annan telefon på långa vägar. Men det är personliga preferenser också, SII har iofs en helt ok utvecklar-community, men enligt min erfarenhet är Nexus top of the line, om det är sådant man är ute efter.

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Precis som ovanstående skriver, endast du kan avgöra om det var ett bra köp MEN om du skulle bestämma dig för att sälja den inom en snar framtid så borde du inte gå back på den iaf då priset var bra.
    Jag kommer från SGS2 till Nexus och är grymt nöjd! Bara och slippa TW är en fröjd :D

Nackdelar: battertiden har blivit bättre och kommer bli ännu bättre men den är inte lika bra som i SGS2. Och sen är kameran och grafikkretsen lite sämre. Resten är bättre enligt mig.

Last edited: 5 feb 2012
  6. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Priset är ju helt klart bra men om det är i förhållande till SGSII du undrar om det är värt att byta till GN så beror det lite på vad du prioriterar. De har ju liknande specs vad gäller CPU, GPU men GN har ju en mycket grymmare skräm enligt mig. Aningen svagare GPU och lite sämre (sett till MP iaf) kamera men det lär inte påverka användarupplevelsen nämnvärt vilket skärmen däremot gör.

7. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ok,

Har nu gjort dealen, överförde pengarna till säljaren nu, och det tog ett tag tills jag fick mig själv att göra detta eftersom jag inte riktigt fick fram de uppgifterna om säljaren som jag ville få fram. Nu när jag gör deals på tradera/blocket, så brukar jag alltid tveka ett tag och verkligen leta reda på information osv, men det känns fortfarande tveksamt nu på denna deal.

Kommer inte kunna släppa den känslan man ar när man överfört pengar till någon, förrän måndag då jag får Koli id :), men så är det alltid för mig.

Vi ses på måndag.

8. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Man kan med fördel använda tex internetgirot. På så sett blir ingen lurad.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

9. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo jag vet, men det finns många säkerhetshål där med, så detta hindrar inte en bedragare med kunskaper, och som sysslar med detta som levnad.

Jag ångrar faktiskt att jag inte använde internetgirot, men aja, gjort är gjort, jag får väl helt enkelt lita på mitt omdöme.

10. Timpppa

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Vad hade han för omdömen? Personligen budar jag aldrig på nån som inte har ett antal bra omdömen.

11. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Omdömena var 80+, men omdömen spelar ingen större roll för mig, eftersom man kan köpa billiga auktioner för 1-10kr och samla på sig omdömen, som alla gör. Min säljare köpte ca 8st 60kr auktioner, och hade en 700krs omdöme, mer än så kunde man inte se.

Men jag har ändå starka uppgifter om säljaren som jag vet stämmer, dvs vilken högskola denna studerar på samt adressen, och jag har även tagit kontakt med en annan säljare som sålt en vara till min säljare, så jag har en ganska bra grund.
    Inte för att jag misstänker att hon/han är bedragare, utan detta är bara något jag gör varje gång jag gör affär på tradera/blocket.

12. Timpppa

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Bra background check helt klart. Men värt det då det är hyfsat stora pengar det handlar om.

13. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo det är det, men ja försöker att inte tänka på detta nu, får försöka hålla mig till imorgon, och om allt gått som det ska, jo då är jag väldigt nöjd för mitt köp.

14. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det som är det luriga med att köpa telefoner är ju att säljaren kan stöldanmäla den. Och sedan få ut en ersättning för den och samtidigt spärra den gamla via imei som gör den omöjligt att ringa med.

Det dumma är att en sådan spärr är att den tydligen kan ta flera veckor att bli aktiv, därmed kan man inte kontrollera det vid köp.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

15. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Om den är låst till Tre så har väl inte root något med ifall den kan låsas upp eller inte.
    Är inte så insatt men har för mig att jag läste nån annan stans här på forumet att det det inte spelade nån roll om man bytte rom eller låste upp telefonen, en operatörslåsning kan bara brytas genom en kod från dem eller att på annat sätt bryta den, vet inte hur det fungerar på Galaxy Nexus dock.

Om du redan har Tre som operatör är det ju bara att köra i vilket fall som helst men annars så kan du väl få telefonen gratis från tre med abonnemang.

Nån som vet mer hur det fungerar med operatörslåsning?

16. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Dumt att begå försäkringsbedrägeri för en så pass obetydlig (i det stora hela) summa men visst finns det såna stjärtsheriffer också :D

Tips när det gäller att låsa upp telefonen: finns oftast koder att köpa på ebay för runt en hundring, jag har använt dem till både min Galaxy Spica och en Galaxy S2, hur smidigt som helst!

17. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

I detta fallet fungerar det inte alls.

Inga Galaxy Nexus är operatörslåsta.

18. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja ok, trodde att de kom så mycket senare till tre än andra operatörer var för att de var låsta och för att Dellblod skrev att den var låst till tre men jag har aldrig haft tre som operatör så har inte följt det så mycket och har ingen aning om hur det är på deras GN men det jag ville få fram var att om telefonen är operatörslåst så spelar det vad jag vet inte nån roll om telefonen är rootad eller inte huruvida man kan får bort låset eller ej.

19. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Aj då,

Dumt av mig att inte kolla upp sådant innan, jag visste ju att det fanns en upplåsning för S2 med root, så självklart trodde jag det skulle vara lika lätt med Nexus. Jag använder dessvärre tele2, så jag får väl köpa mig en kod via Ebay eller via annan sida.

20. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hur säker är du på att den faktiskt är låst?