Gjorde mystiskt av med 2,5 gb på en dag

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Tinnie, 5 sept 2011.

1. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I söndags eftermiddag får jag ett sms från Halebop om att jag uppnått min datagräns för den här månaden (3 gb). Eh va? Jag har aldrig uppnått den tidigare och i vanlig fall gör jag av med ca 1 gb i månaden och då lyssnar jag på Spotify rätt mycket och nu skulle jag alltså ha gjort av med 3 gb på fyra dagar? Halebop kan inte kolla vilken exakt tidpunkt det hände, bara att den 4 sept gjorde jag av med 2,5 gb. Problemet är bara att den 4e sept dansade jag hela dagen och hade telefonen i väskan och använde den bara till några snabba samtal och filma korta snuttar dans. Har det här hänt någon annan? Det här är jättekonstigt och jag fattar ingenting. Jag hade gpsen på en liten stund under fredagen, men slog sedan av den.

2. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen som har en aning om vad det skulle kunna vara?

3. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Synkade din enormt stora spotifyspellista? :neutral:

4. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande fel hos Tele2 förra året (slog i 5 GB-taket på några dagar), det visade sig efter lång tid hos deras support att det hela berodde på en bugg i deras datasystem. Ta och ring Halebop igen och fråga om inte andra hört av sig angående samma problem. För min del behövde jag avverka 6 personer innan den sjunde kände till buggen över huvud taget.

5. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

ja kolla om det inte är fel hos dom, enda grejen som drar såna mängder data som jag känner till är typ videostreaming. (eller iofs teethering men det känns ju rätt osannolikt att du skulle råkat få igång)

6. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tethering har jag inte installerat efter uppdateringen till 2.3 så det kan det nog inte vara. Videostreamat har jag inte gjort (dock filmat några klipp. Kan de ha laddats upp via photobucket på något sätt? Men klippen är bara några minuter långa, de kan knappast göra slut på 2,5 gb). Spotifys offlinelistor är väl inte så stora som 2,5 gb heller och jag hade inte använt Spotify på hela helgen. Bugg känns mera troligt men enligt hon på supporten hade hon inte hört talas om att det hänt någon annan. Jag får maila dem igen fråga om de är helt säkra..