Gjorden en factory reset, nu är det upfuckat, help me!

Diskussion i 'Hero' startad av edha1, 28 nov 2009.

1. edha1

edha1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Magic men han jag köpte den av hade lagt in Hero-ROM så den är väl som en Hero egentligen antar jag. Nu är det så att jag ska sälja telefonen och gjorde därför en factory reset för att "nollställa" luren från egna applikationer och annat privat.
    Efter att jag gjort det och valt "erasing all data" kom jag till nån slags root-meny där jag valde det första alternativet som kom upp..kommer ej exakt ihåg vad det stod. Sen tänkte telefonen ett bra jäkla tag medan det stod typ "formatting data..."formatting cache..." till slut tröttnade jag och tog ut batteriet och startade om telefonen.

Vad som händer då är att uppstarten av luren ser normal ut, först kommer det upp "HTC Magic" i displayen och sen "HTC Hero" med den lilla gröna gubben som tittar fram, men sen händer det inget mera, förutom att just sekvensen med "HTC Hero" och den gröna gubben gå på evig repeat..

Vad/hur göra för att få tillbaka telefonen grundinställd så jag kan lägga ut den på annons?
    Hur lägger jag in Hero-ROM igen?

Mycket tacksam för svar! :):):(

2. Serious Bob

Serious Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du håller inne home-knappen när du startar telefonen bör du komma in till root-menyn. Därifrån kan du förhoppningsvis återställa telefonen. För att lägga in en vanlig magic rom får du leta lite på nätet, och sen flasha mobilen med den.

Ta aldrig ur batteri etc när du uppdaterar eller installerar saker. Det är svårt att bricka sin telefon om man följer guider, men om man bryter strömmen kan telefonen vara helt fuckad.

3. edha1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kom in i root-menyn där ja, tack!
    Men vad ska jag välja där? Finns typ 6-7 st olika alternativ!

Fan också, vad har jag gjort! :(:confused:

4. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag skulle fråga köparen hur den vill ha telefonen. Är köparen inte intresserad av att roota den m.m. så skulle jag slänga in orginalrommen, annars lägga in cyanogenmod. Båda går ganska fort att lägga in.

5. edha1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bryr mig inte om vilket, inte köparen heller tror jag. Vad är det för skillnad på originalrommen och "cyanogenmod" ?

Har du lust att länka mig till någon tutorial-instruktion för hur jag lägger in någon av dessa så att telefonen blir "normal" igen? Tack! :):):rolleyes: