Gjort bort mig med flashning? Behöver hjälp!!

Diskussion i 'Xperia Play' startad av silmes, 28 mar 2012.

1. silmes

silmes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan ha gjort bort mig med flashningen. Hade varit snällt om nån kunde läsa det här och hjälpa mig.

Har en ny Xperia Play (telia), som jag har flashat i Flashtool till "Generic Nordic R800i 4.0.1.A.0.283 (1247-6212) (Android 2.3.4)".

När jag sedan satte igång telefonen igen fick jag meddelande om att den ville ladda ner 0.42:an. Den gjorde det, allt gick bra, MEN när telefonen startade om, så sa den att "installationen kunde inte slutföras". Allt fungerar fortfarande, inget som är sönder.

Då är min fråga. Jag behöver alltså hitta en "Nordic Version" av 0.42 (eftersom det är den jag vill ha). Men var hittar jag den? Tacksam för snabbt svar...sitter lite illa till här =/.

Vad ska jag göra?

EDIT: Fixat. Flashade till Generic Nordic Version av 0.42 via WotanSwever. Verkar funka stabilt! Nu går jag vidare till att roota telefonen.

Last edited: 28 mar 2012
  2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Varför ens flasha telefonen från början? Roota och låsa upp bootloadern går ju att göra med både orginal och det man uppgraderar till. Mycket information kring PLAY är så gammal att det var enda vägen förr.

3. silmes

silmes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, jo, det var så här, att min telefon ville göra en OTA-uppgradering till 0.62-versionen direkt och hade jag tagit hem den, så förstod jag att det hade blivit krångligare att roota. Men jag har senare fattat att även 0.62-versionen är möjlig att roota.

Men som sagt, nu har jag 0.42 rootad och det funkar fint för mig.