Glapp i hörlursjacket

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Tibbelit, 5 okt 2010.

1. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Nu har det som inte får hända, hänt. Glapp i hörlursjacket... Det är tyvärr inte hörlurarna har köpt nya, testat olika osv. Finns det något man kan göra för att fixa detta eller är det ett dött race?

// Tibbelit

2. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

3. Tibbelit

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Grattis när jag köpte den från Expansys... Är det jobbigt att skicka dit? Eller är det enklare att "leva" med felet? Jobbigt då jag normalt lyssnar när jag åker lokaltrafik till plugget...

4. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har börjat få samma fel, men för mig löser det sig om jag vrider lite på kontakten.
    Är man händig (snarare hyffsat duktig på lödning) borde det gå att byta ut kontakten, om man vill och vågar.

Annars är blåtandsheadset ett bra tips. Men jag kan verifiera att dem är lätta att tappa :(

5. Tibbelit

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mitt löste sig först genom att vrida på kontakten, men det gick utför sen. Nu går det typ bara att höra om man trycker den hårt mot en av "kanterna"... Blåtand ska jag kolla upp :)

6. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Gick exakt samma väg innan ljudet nästan helt försvann. Minsta rörelse så försvann ljudet och så fick man återigen vrida och trycka...

200kr i frakt för att skicka den till eXpansys, resten sköter dom. Har skickat den två gånger till Frankrike, nu ska den åka iväg IGEN, fast denna gång till Colar AB i Norrtälje.

7. Tibbelit

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Precis det jag hade. Det funkar bra förutom displayen, varken låttitel eller tid kommer upp.

EDIT: Kanske ska tillägga att jag var mycket nöjd med det och funderar på att köpa ett nytt. Rekommenderas varmt!

9. Tibbelit

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Svänger nog inom Siba imorgon då! :) Tack för hjälpen. Känns lite enklare än att skicka in mobilen... Har ingen annan mobil och ingen hemtelefon så blir lite svårt att få tag på mig annars!

10. sebastian_n

sebastian_n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

körde ett ful mek då det började glappa för mig. Tog en tändsticka och trimmade ner den med ett rakblad, tryckte in den i det rektangulära hålet på vänster sida av kameran. den kommer då pressas mot kontakten och glappet försvinenr när du trycker tillbaks höljet.
    Är lite trial and error innan man kommer på hur mycket man måste justera tändstickan. är den för "hög" passar inte höljet och är den för låg så trycker den inte mot kontakten. Räkna med att den även kan "försvinna" in i mobilen..

Last edited: 13 okt 2010
  11. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    På grund av internetfilter här så kan jag inte se vad det är för headset, men själv skulle jag varmt rekomendera Jabra BT3030, en SE MW600, eller en Jabra Clipper

12. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har också haft glappet ett bra tag.

Kan nämna att om man kör LIquid comunity rom 1.7.x så kan man i alla fall lyssna med mono om man aktiverar dolby digital. På något sätt så är det en form av glapp för mig där man mycket svagt kan höra att någon talar i bakgrunden och det kommer fram om jag aktiverar dolbyn.
    Den finns tyvärr inte i senare LCR-versioner, så jag är fast i den.
    Och det suger för musik, men jag lyssnar en hel del på podcasts (google listen) och ljudböcker, så det får duga tills jag köper en ny androidlur.

Verkar ha varit extremt dålig byggkvalitet på liquiden. Min har också fått vattenskador. Den verkar inte tåla regn för fem öre.
    Och en av baksideluckans "fästen" (dom små tunna plastbitarna som man skjuter in i hål nedåt och som lätt hamnar över i stället för i hålen) har gått av.

13. Nsanity

Nsanity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Många har samma problem .

Men , finns det inget sätt att laga den på något sätt?

14. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har jag köpt det bluetooth-headset som det länkades till tidigare i tråden :
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=550834
    Och det var ju helt sanslöst bra!
    Grymt bra ljud, bra räckvidd, har hittills inte droppat kontakten...
    Och verkar inte dra så fruktansvärt mycket batteri.
    Jag har tidigare haft väldigt dåliga erfarenheter med bluetooth där jag haft problem med just det jag räknade upp. Det var därför jag tvekade så länge, vilket bara är dumt...