Glapp i micro usb-kontakten?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Drappe, 4 feb 2011.

1. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Jag har fått ett nytt problem med min kära desire. Det är så att den laddar bara om man trycker sladden uppåt. Är de glapp eller kan det vara något annat som spökar? konstigt att de kan bli glapp bara sådär isåfall? Det blev så för några dagar sedan, aldrig varit tidigare. Någon mer som har likadant problem?

2. Fritte

Fritte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du provat att blåsa rent i själva uttaget på telefonen? Det kan ha kommit in skräp i kontakten.
    Om det inte skulle vara problemet så skulle jag gissa på glapp i antingen kabeln eller telefonen. Testa då först med en annan kabel om du har möjlighet.

3. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack för svaret men jag skickade in telefonen igår så får de avgöra va de är för fel denna gång :P jag tror de kan vara anovo som strulat till de när de bytte mainboard förra gången, kan hända att de slarva när de satte dit allting igen.

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Lycka till att få de att erkänna det. De kommer troligen hävda på vattenskada :)

5. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Fick samma problem med min för någon dag sedan, kontakten i telefonen hade böjt sig lite. Unrootade och lämnade in den idag. Jobbigt att lämna in den på service i flera veckor för ett så litet fel :<

6. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja verkligen! Har du fått tillbaka din än? Min har varit borta i exakt 3 veckor för ett sådant litet fel.

7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Fick den efter 1 vecka. Dock hade de inte gjort något åt telefonen utan påstod att det var min micro-USB kabel som var felet (fastän jag provade med en annan kabel i affären och man såg att porten var lite böjd). Jag fick iaf en ny micro-USB kabel som tycktes fungera bättre och började gå hemåt. Halvvägs hem ringde min fästmö och då märkte jag att servicen hade lyckats ha sönder högtalaren!?
    Så då gick jag smått frustrerad till affären och fick till mig en rätt bra deal på en Desire HD då jag behövde en fungerande smart-telefon inom några veckor.

Hoppas du får din snart, och att den fungerar. Uppdatera gärna och skriv hur det gick då du får den.

8. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej var den hos Anovo eller? :P Jo jag hoppas att jag får den snart & att den fungerar. Det är jobbigt att vänta men vi får väl se..jag uppdaterar iallafall när jag fått den :)

9. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nepps, jag bor i Finland så den var hos den finska motsvarigheten till anovo. Men de är lika inkompetenta där som på anovo.

10. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha okej trodde finnarna var expert på mobiler ;)

Hur är det med Nokia nu i finland? Är det många som har en Nokia nuförtiden?

De flesta hade Nokia förut men sen Android kom så har jag inte sett någon med en Nokia :P

11. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har en Nokia N82 som kickar alla HTC då det gäller fotografering...men sen tar det slut...batteritiden också förstås! :)

12. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Man märker nog att android håller på att ta över smartphone marknaden här med, men visst ser man en och en annan N8'a :).

13. Tjonge

Tjonge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick oxo problem med min usb. Telefonen påstod att den var ansluten till ett biltillbehör. Inte hela världen, men eftersom jag hade garanti kvar, så lämnade jag in den. Tog över en månad innan den kom tillbaka utan åtgärd. Ni blir säkert inte förvånade om jag säger att dom påstog att den var fuktskadad. Sånt går liksom inte att motbevisa, så det var bara att svälja. Kontaktade försäkringsbolaget, och dom ersätter mig för min gamla desire. Har försökt att laga den nu, och upptäckt att det är glapp i ett kontaktstycket som klämmer underifrån upp mot undersidan av usbkontakten. Försökte fixa detta, men råkade istället ut för att usbkontakten började glappa, så nu kan jag knappt ladda, och att få kontakt med datorn via usb är numera lögn.
    Det som stör mig mest är hur verkstan bara kan avfärda en telefon för att dom inte orkar göra något med den.

Åt fanders med dessa inkompetenta sk. reperatörer. Om man hade tittat närmare på deras tangentbord där bokstäverna i ordet "FUKTSKADAD" hade ingått, så kan jag slå vad om att dom är totalt utslitna.

Last edited: 8 mar 2011
  14. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    En sak som hände med min telefon, var att sladdkontakten helt plötsligt var böjd, och pinnarna fick inte fäste i telefonen... Fick lite panik ett tag, förut har man kunnat hänga telefonen i sladden, nu bara den gled ut...

När jag kom hem till min bostad testade jag med wildfire-sladden, och den klickade in direkt, så som tur var var det inte telefonen.

15. +46247

+46247 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som att be om kontaktproblem om du hänger telefonen i USB-sladden, då är det inte konstigt om den till slut går sönder.

Själv köpte jag en slapp på Kjell & Co. Problemet med den är att den sitter för hårt så den kommer jag att slänga. "Fästpiggarna" är både för stora och för styva för att det skall kännas bra.

16. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    ...

Jag sa bara att man kunde, inte att jag gör det på daglig basis, det var bildligt talat.

17. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var inte usb kontakten det var fel på utan det var min sladd så nu har jag tagit min gamla nokia sladd som passade i min Desire :) Jättebra! :D

18. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Skönt att du fick din telefon utan några nya krämpor ;). Sprang själv efter en nokia sladd efter att jag bytte ut telefonen. Säga vad man vill om nokia, men deras produkter håller iaf.