Glapp kontakt - något tips?

Diskussion i 'ASUS' startad av NorthBridge, 24 dec 2011.

1. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min fråga och mitt problem kanske inte hör hemma i detta forum riktigt, men jag testar ändå om jag kan få några bra tips.
    Jag har, efter många om och men lyckats lokalisera mitt problem med laddningen till plattan.
    Det är ett så banalt problem som glappkontakt. Glappet är i usb-kontakten på laddningssladden. Tror att det är stiften inne i hanen (på sladden) som inte får kontakt med stiften i honan.
    Har ni några tips på hur man kan göra?
    Köpte en usb 3 sladd på netonnet, för jag trodde att det skulle kunna göra att kontakten skulle sitta tightare, men det funkade inte.
    Böja på kontakterna för att stiften ska nå varandra kommer bara att leda till ännu mer glapp.
    Lösa sladdar till transformer verkar inte finnas att köpa, det skulle möjligtvis vara om ASUS Support kan sälja mig en (blink, blink, vink, vink) :-)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 877
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för tipset @bernard!
    Om man vill köpa delar till ASUS produkter finns deras egen olineshop. Asusparts.
    Ny kabel inkl. moms och frakt m.m drygt 260 kr! En ny adapter + kabel kostar ca 100 kr extra på svenska nätbutiker.
    Trist när jag till slut kommit fram till att kabeln är glapp där usb-kontakten sitter fast i kabeln.

Kollade med butiken där jag köpte min Transformer, de trodde att jag skulle få betala mer än 260 kr för en ny fastlödd kontakt... om jag skulle lyckas hitta någon som ville utföra arbetet.

Som vanligt är det tillbehör av olika slag som kostar.
    Snäll svensson bugar, sträcker fram kosingen och betalar! :-)