Glaset över skärmen?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Gojz, 23 aug 2010.

1. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Råkade tappa min X10 idag(asfalt också :( ), glaset sprack, är detta något ni tror man kan få på garantin? :P

Får nog pröjsa för skiten men tycker den sprack bra lätt...

2. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kolla med ditt försäkringsbolag om garantin inte täcker skadan, vilket jag antar den inte gör. Ett billigare alternativ kan vara att köpa ett nytt glas på ebay, men det krävs att du vet vad du gör om du ska byta det själv.
    Funkar touch skärmen ändå?

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Garanti är för när det är tillverkningsfel på prylen, inte för olyckor. Det här får du nog kolla på om du har någon försäkring som täcker. Men visst, du kan förstås försöka hävda att det var ett fall som den borde ha hållit för och att det alltså var något fel på den som gjorde att den inte höll. Men chansen är nog liten att det går hem.

4. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Skärmen funkar lika bra ändå, får ringa och kolla imorn.

5. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

lycka till att hävda att telefonen ska hålla för ett fall överhuvudtaget.. Den har ingen IP-klass alls... det är avancerad mikroelektronik.. inte en byggares com-radio :P

6. Storm

Storm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En polares äppelskrutt dök ned i toastolen och dog. Han har drulle på hemförsäkringen.
    En liten slant i skälvrisk och han fick en ny. Vilket försäkringsbolag det var vet jag inte.
    Min hemförsäkring täcker tex om jag tappar en polares dator i golvet och den går sönder.
    En slant och han får en helt ny. Jag ifrågasatte denna ev händelse och vi diskutera detta en stund men fick hela tiden samma svar, det täcker.
    Har iof inte testat.

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

8. Storm

Storm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Buzz jo jag vet. Men toastolsdoppet hände innan 4:an släptes så han fick en ny 3:a.

9. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

drulle är korkat att inte ha på sin hemförsäkring.. kostar typ en tia mer i månaden (Trygg Hansa) och täcker allt från att regelrätt tappa den i backen till att tro att man kan pissa stående å snacka telefon samtidigt efter 12 öl... dock så kommer ju självrisken in.. mellan 1000-2000 beroende på bolag då.. men för en telefon värd över 5000.. så e det billigt för en splitter ny :)