Gmail appen, handbok?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Gustav_H78, 15 jan 2010.

1. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Behöver lite hjälp med inställningar i Gmail appen som finns på min Hero(gissar att det är samma på alla Android-lurar). Det är under fliken "Labels" under "Settings" som jag inte blir klok. Jag får till det så att luren synkar ner mailen bra i början, men sen lägger den av. Vad gör jag för del, eller gör programmet fel? Jag har ett Gmail konto förövrigt.

Man kan ju ange hur många dagar som ska synkas. Vad är det man anger där, är det synkfrekvensen, eller är det dagar mellan synk, eller är det dagar som den hämtar från nätet? Har sökt efter info om detta men inte hittat nåt. Handboken till telefonen beskriver ju bara HTC Email som är bland det sämre jag sett, och Google har inte lagt ut någon handbok på sin Gmail app vad jag kunnat hitta.

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

du synkar dina labels och jag tror att antal dagar innebär hur många dagar bakåt du vill ha dom synkade. så har du bara mail som är kanske 7 dagar gamla och väljer 4 dagar bakåt så kommer den inte synka något alls.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det du ställer in där är hur vilka labels du vill ska automatiskt laddas ner till telefonen, och hur mycket mail den ska lagra. Som standard så synkas endast de fyra senaste dagarna med mail från Inbox och Sent. Äldre mail och de med andra labels laddas ner först när du öppnar dem.

För att ställa in om gmail (och kalender och kontakter) ska synkas automatiskt så går man till Settings appen, Data synchronization -> Google.

4. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, så den första datuminställningen längst upp anger någon slags "default" värde, och sedan kan jag ange för respektive label också? Låter ju logiskt iofs.