Gmail-appen och dess hantering av filer

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 5 okt 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag tror jag skriv en tråd om spara olika sorters filer från ett mottaget mail innan, men här kommer ett inlägg som gäller både mottagna filer och att skicka filer.

Sedan innan har jag saknat en möjlighet att spara vilken sorts fil jag vill från ett mail till telefonen. En .txt eller .apk eller .mp3. Bara bilder har velats sparas och öppnats på Gallery.

Häromdagen fick jag ett tips från denna tråden, http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=5125, där någon tipsade om Blackmoon AttachSave Light

Det verkar funka. Man tar Preview, och så startar det tillägget, och så kan man spara sin fil.

Vidare till att skicka filer då.
    Innan har jag bara kunnat bifoga bilder via Gallery. Dock bara en och en. Man KAN "long press", som man gör om man vill ta bort flera samtidigt, men när man markerat flera finns det inget sätt att få gmail-appen att bifoga dessa?

Jag kör nu CyanogenMod, och där har de nu lagt in en filhanterare som heter OI File Manager, och jag har då slängt ut min ES och Linde File Manager (även om jag gillade dessa, så tycker jag att en är nog)

OI File Manager verkar vara tillräckligt bra, och den har liksom tagit sin in på många ställen där man kan tänka sig att vilka hantera just filer. Så även när man väljer att bifoga filer i ett mail.

Problemet är att även OI File Manager verkar ha problem med att kunna markera flera filer samtidigt, och kunna bifoga flera samtidigt.

Så, är det någon mer än jag som stört sig på detta, och som kanske har en lösning?

Jag vet inte om det är så att ES och Linda har gett mig ett val att använda dem när jag bifogat filer tidigare, eller om det bara är så att jag har fått behovet att bifoga flera filer samtidigt nu.

Hur som helst. Lösning någon?

EDIT: Linda ger inget val vid bifogning av filer, men ES gör. ES har en funktion i sig där man kan markera flera filer samtidigt, men precis som i Gallery finns det inget sätt att bifoga alla dessa markerade filer.

EDIT2: Och JA, jag vet att man i gallery kan markera flera samtidigt och SEDAN välja att man ska dela dessa, men jag var intresserad av att bifoga medans man redan påbörjat ett mail. Och helst vilken fil som helst.

/Söder

Last edited: 5 okt 2010