Hej. funderar på att köpa en hero, läste att man behöver ange ett account när man startar upp räcker det med att det är ett google account dvs mejl från annan domän eller behöver det vara gmail? Finns det fördelar/nackdelar med att ha gmail/vanligt googel account?
Antar att vilket Google account som helst bör duga. Du är inte tvungen att använda denna tjänst (Klicka förbi bara), men det är ju smidigt om man gör det, synkar ju kalendern och kontakterna etc.
Ok, då får de duga med google account, att synka kalender o kontakter vill jag behöver bara inte ytterligare en mejladress. Nöjd med din hero?
Du kan även ju låta ditt google konto hämta dina mail från ditt/dina andra konton så har du allt på ett och samma ställe. Du kan ju självklart även låta telefonen hämta dina mail via POP3 eller IMAP men för min del tycker jag det är rätt så trevligt med 7GB gratis backup av mail, kalender, kontakter m.m :-)
Jag har faktiskt köpt hela Google konceptet. Gillar mer eller mindre allas deras prylar som; Gmail Picasa Kalandern, som synkar utmärkt med min pc. Bra när man skrivit in något möte i mobilen, så syns det även i min pc när man kommit hem! Picasa använder jag för att skicka bilder till avlägsna kompisar och vänner. Enda otäcka med Google är väl att de mer eller mindre inte kommer ha några konkurrenter om information om tio år! Det är lite som Microsoft för tio år sen.... Jag är faktiskt riktigt nöjd med min Hero. Kameran utomhus är kanon och fungerar även inomhus rätt okej. Lite knasigt att man inte kan skicka över info med bluetooth mellan mobiler dock. Får 9/10 av mig.
kan man såklart göra, men då jag har egen mejlserver med backup känns det inte än som jag behöver det. men får se hur jag gör det.
Nu är jag kanske ute o cyklar i minnet, men har för mig att Heron har en bugg, om man inte loggar in på sitt google account direkt från början så går det inte göra sen, förrän man gjort en Factory Reset.
Jag kör allt google förutom bilder faktiskt. Picasa sparade inte fullsize bilder när jag använde det, så gick över till flickr.
Stämmer, gjorde Factory Reset igår och var tvungen(?) att skapa en gmail-adress då jag bara hade ett vanligt googelkonto... Kom också från w960 och det är svårt att inte bli nöjd, även om det va lite ovant i början...
Det låter bra, då ska jag bara bestämma mig om jag ska invänta o se om de kommer nån snapdragon(rachael eller dyl) baserad snart eller om det blir en hero.
Kan tillägga att Android-tjänsterna (och telefonen) fungerar med Google Apps också, men... ...tredjepartsprogram och även Googles Outlook-synch klarar inte Apps (deras separata syn-program för Appsgör dock det, har dock inte testat det ännu) så för tillfället drar jag in kalendern via ett gmail-konto (delat till mitt Google Apps-konto), vilket fungerar mycket bra (dessutom förenklar det separationen mellan privata möten och jobbmöten). Har dessutom gått över till att använda Googles Kalender på jobbet då den fungerar bättre för i princip allt, tom när den är integrerad med outlook via sync...