Gmail - Högtrafik/Lågtrafik

Diskussion i 'Applikationer' startad av Henkedroid, 2 juni 2010.

1. Henkedroid

Henkedroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en HTC Desire och vill kunna använda Gmail då jag tycker att pushen fungerar så bra men jag hittar inga inställningar för att ställa in högtrafik respektive lågtrafik. Det vill säga att jag saknar inställningar för att automatiskt stänga av Push under nattetid. Jag vill inte stänga av ljudet eller synken manuellt varje kväll.

Någon som har tips eller info om detta?

//Henrik

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Jag använder appen Sound Manager, http://www.cyrket.com/p/android/com.roozen.SoundManager/ för att stänga av notifieringsljudet varje natt samt att sätta på det på morgonen igen, på så sätt slipper jag bli väckt av att det kommer sms etc, dock så löser ju inte detta ditt problem med att kunna stänga av syncen automatiskt.

3. Henkedroid

Henkedroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Tonelock, har laddat ner och kommer att prova detta.

4. pabe03

pabe03 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tipsa om en gratis app som heter Timeriffic. Där kan ni lägga in olika profiler för olika tider på dygnet. Justerbara attribut är t.ex vibration, ringsignal, wifi, bluetooth, airplane mode. Om man installerar APNdroid kan den funktionaliteten också utnyttjas i Timeriffic, dvs om ni vill stänga av datatrafiken på natten. Det löser ju ditt problem med gmail/push. Liknande betalappar, men mer avancerade är Locale, Setting profiles. Tasker är ett annat gratis alternativ.