gmail i maildroid?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av damagee, 2 sept 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Någon som vet om jag kan installera min gmail i maildroid så jag kan använda maildroid till alla mina konton och då inte behöver köra gmail appen också... jag har provat såklart men maildroid klagar på settings... provat flera olika sätt så kanske det är någon som vet att det inte går!??

2. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har förstått att du vill använda en e-postklient som heter MailDroid.

Vad menar du med att installera din Gmail i MailDroid? Menar du kanske att du vill kunna lägga in ditt Google Mail konto i MailDroid?

Fungerar det med andra e-postkonton än just Google Mail? Har du testat med andra konton?

Vad menar du med att MailDroid klagar på inställningar? Vilka inställningar klagar den på? Vad exakt står det i eventuellt felmeddelande?

Vilken version av MailDroid använder du?

Vilka inställningar har du använt för ditt Google Mail konto?

Om man använder en annan e-postklient än den som följde med telefonen så får man räkna med den här typen av problem. I regel är det inget fel på programmet man använder utan ett handhavandefel. Det här är därför något som bara rekommenderas för avancerade användare. Om man trots allt har använt programmet på rätt sätt men får ändå ett märkligt fel så bör man kanske höra med andra användare (vilket du gör här) eller med utvecklaren av programmet (AC & JL).

Jag kan inte säga om du har gjort rätt eller fel, eftersom du inte har skrivit vilka inställningar du har valt eller vilka steg du har tagit för att komma dit. Men MailDroid ska ha stöd för Google Mail, om du undrar över det.

Du ska kunna använda antingen POP eller IMAP protokollet med ditt Google Mail konto. Men du måste försäkra dig om att POP/IMAP är aktiverat för ditt Google Mail konto först. Det gör du genom att logga in dig på Google Mail på http://mail.google.com/mail/. Där går du in på Inställningar och sedan Vidarebefordran och POP/IMAP. Där ser du om POP/IMAP är aktiverat och där kan du också aktivera eller inaktivera det. Glöm inte att spara inställningarna!

Gör om och gör rätt!

Lycka till!

3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Japp helt rätt av dig, lite för lite info från min sida. Men det jag behövde veta var om det gick och du säger att det går, då var det bara handhavande fel. Jag gör om och rätt. Tack för det.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk