Gmail i Samsung Galaxy mini

Diskussion i 'Allmänt' startad av Clumber, 17 november 2011.

1. Clumber

Clumber Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

MINA ENHETER

Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Hej

Jag har en Gmail i Samsung Galaxy mini och använder Gmail men pop konto (som är inställt på att spara i inkorgen).

När jag hämtar mail från datorerna men thunderbird eller incredimail så kan jag kasta mailen från dess inkorg och mailen finns kvar på Gmail kontot,
    men när jag kastar/tar bort mailen i Samsungen så kastas det även på Gmail kontot.
    Kan man ställa in det i telefonen så det endast utförs där ,vill kunna ha kvar allt på Gmail kontot och hantera all radering där.

2. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Bättre är väl om du använder imap istället för pop.

Sen så tror jag du kan ställa in att den inte ska radera på servern, men gäller väl mer för vanliga klassiska e-post servers med små inkorgar. Gmail gör det annolunda, normalt när du raderar mail med e-postklienter så flyttas mailen bara från "inkorgen" till "alla mail" även kallat "arkiveras". Du behöver sällan radera mail på gmail då du har nära 8gb lagring.. jag har 12 000 mail med massvis av bifogade filer och använder bara 1000mb på gmail).

Varför kör du inte bara Gmail-appen istället? Det funkar oändligt mycket bättre än en seperat pop/imap-mailklient.

Last edited: 18 november 2011
  3. Clumber

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

MINA ENHETER

Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

Hej
    Ska försöka förklara tydligare mina inställningar

Jag kan ju använda pop eller imap konto och olika inställningar som inställs i Gmail-kontot = Servern

När jag kör Gmail i imap format
    Om jag kastar ett mail i datorn så händer detsamma i Gmail-kontot,det sparas inte utan läggs direkt i Gmailens papperskor.

I pop format kan jag kasta mailet i datorn och det ligger kvar i Gmailens inkorg
    Men när jag kastar det i samsungen/telefonen så raderas det även i Gmail kontot (läggs i papperskorgen).

Och jag använder Gmail-appen som är förinstallerad i samsungen/telefonen.

Jag har inställt i Gmail-kontot att alla mail ska sparas.

Jag vill ju ha kvar alla mail i Gmail-kontot och logga in dit och redigera mina mail, det är därför som jag kör i pop format.

Jag har inte funnit någon inställning i telefonen som gör att jag kan kasta mail i samsungen och att mailen ligger kvar i gmail-kontots inkorg

Hoppas att ni alla förstår vad jag menar.

4. Clumber

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

MINA ENHETER

Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Jag har ändrat alla konton till imap och har hittat alla inställningar så att mailen sparas i foldern "alla mail",så nu sparas dom där och inte till papperskorgen.