Fråga: Gmail inte expanderat

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Janlord, Nov 9, 2012.

1. Janlord

Janlord Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

I min förra mobil (gnex JB) var mailen, när jag drog ned notifieringsfältet, alltid expanderad (om jag hade flera mail dvs.).
    Nu i S3 (JB, Gmail 4.2) måste jag expandera själv (med två fingrar:cry:).....jag hittar ingen inställning för att få det som i gnexen....
    Hur har ni det? Hur gör man?

Mvh Jan

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Skumt, min expanderar själv. Iaf om gmail är den aktivitet som ligger överst i notifieringsfältet. Fast jag kör inte Stock rom, jag kör Omega.

Janlord likes this.
  3. Janlord

MINA ENHETER

Ok, tack för hjälpen, det är alltså därför det inte funkar.
    Jag har nämligen blockeringsläget på (på tid) så det ligger överst hela tiden.
    När jag stängde av det verkar det funka som det ska.
    Då är det bara att välja....bli störd nattetid eller få expanderad mail.
    Fan jag skulle vilja ha bägge (utan att behöva trycka på nån knapp)

Jan

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Du kan ju alltid ställa in telefonen på ljudlös. Iofs så finns de ingen hantering för personer som du vill ska få lov att väcka dig. Alternativt om det är just automatiken i ljudlöshet du gillar så finns det appar på Play som löser detta åt dig.

Jag kör själv med Tasker. Fast den är inte gratis. Det finns säkert någon annan app på Play som är gratis som gör de också. Problemet med Tasker är att när man väl börjat använda den så använder man den till ALLT. Jag har den inte bara till ljudlöshet på kvällar utan jag har skapat regler för hela mitt användningsmönster. När jag är på gymmet så ser tasker min GPS-position och ställer om ljudinställningar. När jag är på jobbet aktiveras wifi automatiskt. När jag kommer hem likaså. När jag inte är hemma eller på jobbet stängs wifi av osv... Men nu börjar de bli offtopic men poängen är att även om den kostar lite så är möjligheterna rätt stora. De är den mest nördiga app jag vet. Ren kärlek i form av en liten APK :)

5. Janlord

MINA ENHETER

Jo, jag har testa några blockeringprogram men dom flesta släppte igenom sms (jag har dock inte testat dom på s3an).

Jag har förut kollat på(efter att ha läst va bra den är) Tasker, men tyckte då att den var svårarbetad eller att åtminstone jag skulle vara tvungen att läsa i nån manual för att få till det....
    Tog även hem den igen och tyckte samma sak:ehm:...men fattar man hur man gör så är den nog bra.
    I vilket fall, tack för hjälpen!