Gmail - mail hamnar i Priority inbox

Diskussion i 'Frågor och support' startad av lassekongo, 27 jan 2012.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Sedan en fabriksåterställning av telefonen verkar det som att alla mail som jag får hamnar i Priority inbox på telefonen. Det gör att jag får två notifikationer när jag får mail, vilket är lite irriterande. En som helt enkelt visar att jag har fått mail och en som visar att mailet har hamnat i Priority inbox. Så här såg det ut när jag skickade ett mail till mig själv:

Hur gör jag för att mailen inte ska hamna i Priority inbox utan bara min vanliga inkorg? Jag tycker mig ha letat bland alla inställningar både på telefonen och på Gmail via datorn men jag hittar ingenting.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Alla inställningar kan du inte ha tittat på eftersom detta går att ställa in i Gmail appens inställningar. Verkar dessutom vara något knas med din custom rom eftersom Gmail appen inte notifierar för båda inbox och priority inbox samtidigt som standard.

3. Soppan

Soppan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

när du är inloggad på gmail.com på datorn.

så ikonen uppe till höger.. det lilla kugghjulet.
    klicka där. sen inställningar.
    sen på sidan som kommer upp så välj inkorg. och där kan du ändra till klassisk inkorg i rullgardinsmenyn. eller några andra alternativ.

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag får EN ljudnotifikation om det är så du menar? Jag menar att jag får två notifikationsikoner i notifikationsfältet som bilderna visar.

Jag hittade nu i alla fall :o Jag hade tydligen missat Labels to notify på telefonen.

En fråga till: under Labels to notify kan man välja Notify once - Notify once for new email, not for every new message. Vad är skillnaden mellan mail och meddelande?

5. Soppan

Soppan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

å jag kan inte förstå vad jag läser =/