Gmail-notifieringar fungerar inte [Nexus One]

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by Christian81, Mar 4, 2010.

1. Christian81

Christian81 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Mina Gmail-notifieringar fungerar väldigt dåligt. Oftast får jag inga notifieringar alls eller så kommer dom nästa dag osv. Känns väldigt trist! :( Man trodde ju att Google skulle briljera med den här typen av funktionalitet.

Jag har googlat sett tips om att göra "Clear cache" och "Clear data" för Gmail-applikationen under "manage applications" -> gmail. Detta fungerade först men det höll inte många timmar förrän det slutade fungera igen. Numera så är "Clear cache" utgråad så jag kan inte göra det igen. Att göra "Clear data" igen hjälper inte.

Hur ser det ut för alla er andra som har Nexus One? Finns det andra med detta problemet? Nån som rentav vet en bestående lösning?

Tacksam för all hjälp.

2. sjobs

sjobs Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har aldrig hört talas om det problemet, pröva att dra iväg ett mail till google.

3. Christian81

MINA ENHETER

Ja, får väl göra det om ingen har nåt förslag jag kan prova.

Hur snabbt efter att man skickat ett mail bör man få en notifiering i telefonen?

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Gissar att du har automatisk synk aktiverad? Annars händer inget om du inte uppdaterar manuellt.

5. Christian81

MINA ENHETER

Ja, allting som behövs ska vara påslaget.

Hur är det för er när ni går in i Gmail-applikationen...ska den göra "refresh" automatiskt då eller måste man göra det manuellt? För mig är det så. Nya mail dyker inte upp bara genom att jag går in i applikationen. Jag är tvungen att trycka "refresh".

6. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du satt igång den syncfunktionen som finns i den widgeten där du kan ändra på/av för wi-fi, ljusstyrka, etc?

Jag får mailen i princip så fort dem hamnar i inkorgen, nån sekunds försening max.

7. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Det låter onekligen som om den inte synkar. Jag har aldrig haft problem med detta, vare sig i Magic eller Nexus.

8. Christian81

MINA ENHETER

Igår kväll provade jag att starta om telefonen och det verkar som att problemet försvann. Får hoppas att det håller i sig nu och inte kommer tillbaka.

Nu får jag mailen inom en minut från dom skickades och det känns ju helt OK :)