Gmail problem

Diskussion i 'Allmänt' startad av Carlszon, 22 jul 2010.

1. Carlszon

Carlszon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hejsan.
    Min chef har gett mig uppgiften att fixa så att hans gmail konto inte heter [email protected] utan han vill istället ha sin hemsidaadress. tex. Gö[email protected] fast han använder gmail.

Nån som vet hur man gör för att fixa det?

Tacksam för svar.

2. Narius

Narius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är inte speciellt svårt att fixa.
    I gmail
    1. Inställningar
    2. Konton och import
    3. Skicka epost från annan adress

När du skickar kan du välja "från adress". vet inte hur man gör för att välja från adress när man skicka från telefonen.

/Narius

3. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det går tyvärr inte i mail-applikationen i android...men det finns önskemål lagda mot google att ordna det i framtida uppdateringar.

I webmailen går det ju...så en (lite osmidig) work around är att skapa en genväg i telefonen till gmail.com och använda webmailen istället för mail-applikationen.
    http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en-GB&ctx=mail&answer=22370

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Skapa ett google doc konto(gratis) , jag har tex [email protected] men då man loggar in så kommer man till gmail.

5. Carlszon

Carlszon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

tack för svar. Men saken är att han har ingen annan mejl , utan han vill bara inte ha @gmail.com utan han vill istället ha @catrinelundsgard.se. Så han får reklam för sin hemsida när han skickar mejl.

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Att ändra nuvarande epost till vad han vill tror jag inte går utan här måste nya epost adresser skapas. Eftersom det verkar som han äger domänen i fråga och jag misstänker att han hyr plats på ett större webhotell så brukar det enklaste vara att utnyttja deras epost tjänster.

7. andhay

andhay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eget domännamn

Hej vänner.

Jag kollar i forumet efter ett problem jag har som jag strax återkommer till. Jag såg dock frågan här, och om jag fattar det rätt så vill du kunna använda dig av eget domännamn via googles servrar?

Jag har registrerat ett konto på Google apps standard: http://www.google.com/a/cpanel/domain/new

Där registrerar man sitt domännamn, följer instruktionerna på hur du pekar om eposten från din domännamnsleverantör (i mitt fall loopia.se), och sen har du gratis tillgång till att skapa 50 epostadresser med ditt domännamn. Du får även tillgång till kalendrar, dokument, webbsidor och allt annat som följer med ett ordinarie apps konto.

Finns en rätt bra handledning här:
    http://ohsohightech.se/gmail-egen-doman-med-google-apps/

Eposten du skickar och får verkar helt och hållet komma från din egen domän, men använder sig av Googles servrar.

Mitt problem är dock att jag i min Galaxy Spica endast kan se min mail via webbläsaren för detta konto. Lägger jag till ett gmailkonto i den så verkar den kräva att adressen slutar på @gmail.com. Det fungerar dock perfekt i min gamla SE W760i.

Lite trist att Googles android inte klarar av sin egen tjänst, men funkar bra i en gammal SE. Någon som har någon idé kring det problemet?

MVH

Anders