gmail push strular IGEN.

Diskussion i 'Applikationer' startad av plame, 25 jan 2011.

1. plame

plame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Jag har gått igenom ett antal trådar med liknande ämnen men inte specifikt mitt problem (som även en vän till mig har upplevt). vad jag kommit fram till är att gmail-appen har strulat en del genom tiderna och just nu och kanske en månad tillbaka i tiden har jag upplevt att mail inte pushas fram på direkten som de borde göra, som de oftast gör, utan nu kan det ta 1 eller 2 timmar innan jag får dem till mobilen.

Någon annan som upplever samma problem?

jag googlade fram någon artikel om att google ^^ hade problem med sina servrar i mars 2010, kan det vara något liknande nu, eller har det kanske med mobilen att göra, jag har en nexus one, vilket även min vän har som upplevt samma problem, har precis fått senaste OTAn 2.2.2 men det verkar inte lösa problemet.

Edit:
    det var som värst för en eller två veckor sedan, nu har det blivit lite bättre, men 50% av alla mail har en delay på mellan 15-30 minuter. kanske inte är så mycket att bråka om, men jag vill gärna ha dem på minuten.

Last edited: 25 jan 2011
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Har reagerat över samma sak nu några dagar, senast precis just nu. Ett mail jag själv skickade där jag låg med i mailgruppen jag skickade till tog ca 20 min innan jag fick till mobilen. Problemet tror jag ligger hos gmail, har inte reagerat på det förut då Mailen via gmail oftast är snabbare än till min dators outlook.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk