GMD Gesture - Fantastiskt effektivt (kräver root)!

Discussion in 'Applikationer' started by dogen, Sep 27, 2012.

1. dogen

dogen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev lite förvånad då jag sökte på forumet och inte fick någon träff på "gmd".

Jag kommer från iOS där man körde activator (gestures) för att förenkla saker man gör massvis med gånger varje dag (och även för att ersätta min halvtrasiga home-knapp).

GMD gestures ger genvägar med enkla swipes eller rörelser över skärmen och det fungerar fantastiskt bra. Ofta när man sitter och gör något medans man snackar med någon via sms, facebookchatten eller whatsapp så behöver man pilla en del innan man kan svara. Med GMD gesture trycker man bara fyra fingrar på skärmen för att göra en "alt+tab". Klockrent! Det finns genvägar till många saker. 4-fingers pinch för home-knapp, 4-fingers-spread för task manager eller senast använda appar, 3-fingrars swipe nedåt på skärmen för 'back', mm. Går även att göra egna gestures, men det har jag inte provat. Lite-versionen verkar göra allt utan reklam. Endast några inställningar jag inte behövt röra, är låsta i liteversionen. Jag skall köpa det ändå, bara för att stödja utvecklingen av denna fantastiska grejj.

https://play.google.com/store/apps/...nb29kbW9vZGRyb2lkLmdlc3R1cmVjb250cm9sZGVtbyJd

Då man ser videon kanske man inte blir så impad. På min Galaxy S3 svarar den direkt och känns jättesmidig. Ursäktar på förhand ifall inlägget kom fel eftersom jag är helt ny här och med android.

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tråden hamnade rätt och jag lägger +1 på denna app. Kört den i någon vecka på Noten och den gör multitasking så mycket smidigare än att hålla in hemknappen och vänta i flera sek.

3. dogen

dogen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis! Dessutom är jag allergisk mot överanvändning av hårdvaruknappar. De tenderar att dö och dessutom så är det precis som du säger, skitdrygt att hålla inne knappen (har man brådis trycker man sönder den :) och sedan välja föregående app. Speciellt om man snackar med någon och kör webläsaren eller diverse. Smidigt att klippa och klistra mellan apps också.