Gnex eller nexus 4

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av J0AR м√§, 17 feb 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Halloj.

Jag behöver lite telefonköpråd. Egentligen tänkte jag köpa en gnex i somras ungefär, men sedan bestämde jag mig för att vänta på nästa nexus och sedan har det liksom inte blivit av.

Hursomhelst, en galaxy nexus är ca 2000kr begagnad och nexus 4 ca 4000kr. Jag har kollat runt lite på videos och jämförelser, och det verkar för mig som att skillnaden egentligen inte är alltför stor, den öppnar appar och stora hemsidor osv ca en sekund snabbare och har lite grejer som trådlös laddning och en förbättrad kamera. Men de har båda en bra skärm och ungefär samma batteritid osv. Jag går i gymnasiet och min budget för teknik och sånt är inte alltför stor, inte så att 2000- kronors mellanskillnaden inte spelar roll i alla fall. Så jag undrar, kan det värt att köpa gnex istället för nexus 4 om jag antagligen mest kommer lyssna på musik, anteckna saker och kolla upp information mm? Eller kommer det sluta med att jag i alla fall blir tvungen att uppgradera mig snart igen?

2. Andreas2

Andreas2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Hade jag varit dig hade jag nog köpte N4, den kan du köra med ett bra tag framöver.

Men det kan du säkert med GN också. Men N4 känns som ett säkrare kort faktiskt..

3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Inte för att jag tycker Galaxy Nexus ska ha tvåtusen kronor i andrahandsvärde generellt, men är det så att du just nu inte har mycket pengar men troligen kommer få det sen gör det ju inget att köpa en begagnad Galaxy Nexus först för priset jag tycker är rimligt 1400-1700 beroende på skick och ålder. När du känner att du kan utöka din budget kanske du kan sälja Galaxy Nexus för kanske 1000-1200 beroende på hur långt in på framtiden. Å då kanske det finns en annan telefon du vill ha.. Å så kan du också känna om android eller Nexus är något för dig, vilket jag egentligen inte tvivlar på.

Men det var bara en tanke

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.