Gör din PC till ett bluetooth headset...

Discussion in 'Applikationer' started by Sodori, May 4, 2010.

1. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det något sätt nu med detta android operativsystem att göra sin dator till en bluetooth enhet för min mobil?
    Jag har min USB dongle, jag har BlueSoleil enligt min åsikt bäst och billigast (gratis) men som tycks bara stödja headset åt fel håll.. utåt alltså, typ kan koppla mitt bluetooth headset jag har till mobilen även till datorn.
    Återigen, kan jag använda min dator som ett bluetooth headset till min mobil? Alltså använda mitt headset kopplad till min dator för att prata/ta emot samtal?

2. ZiP

ZiP Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min gissning är att det beror på adaptern, har tidigare lyckats göra det med en winmob-nalle. Sålänge adaptern kan registera sig som en headset-enhet borde det fungera AFAIK

3. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar kalas med bägge mina datorer. Det beror på brister i bluetooth-dongelns drivrutiner med all säkerhet...

4. Sodori

MINA ENHETER

Jag har en klass ett dongel, jag tror inte det borde vara någon brist i den?
    Kan inte heller direkt "connecta" till min nexus, står bara "Paired but not connekted" och det funkar ju fint för fil överföring och sånt i alla fall men kan det vara detta? Eller behöver jag något annat än BlueSoleil?

5. ZiP

ZiP Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Sodori

MINA ENHETER

Fint, jag har Kjell & Co näst dyraste dongel? xD
    Står att det är en modell Bluetooth2.1+EDR CLASS1... seriöst jag vill så gärna koppla upp så jag kan prata via dumburken, hatar att mitt i ett spel avbryta allt och ta av sig headsetet bara för att göra ingenting annat än att fokusera på det samtalet xD

7. Sodori

MINA ENHETER

Nu har jag uppdaterat dess drivrutin och den är vad den är i enhets hanteraren. Omstart nån gång i kväll och sen ska det nog inte va något fel på min dongel..