Göra eget ADW/LP tema?

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av Sallis, 18 jun 2011.

1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tjena!
    Har en del snygga ikoner, och skulle vara intresserad av att få alla ikoner i samma stil. Vad använder man för program för att kunna byta alla ikoner i App-drawern?
    Sen; kan man få fyra ikoner i docken, på antagligen adw/lp? Man kan antagligen ha 3, eller 5 ikoner.
    Finns det något program/guide jag kan vända mig mot för att kunna göra dessa saker?

Mvh Sallis

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    För att byta ikoner i appdrawern använder du en annan tredjepartslauncher typ "Go Launcher EX". Sedan laddar du ner ett tema så är det fixat.
    För att få 4 ikoner i docken så väljer du så du har 5 ikoner och sedan longpress på en ikon och välj blank eller dölj eller liknande.

3. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ursäkta, jag förklarade lite fel.
    Jag menade på om jag vill skapa typ mina egna temor till ADW :)! Jag vet att det finns en hel del olika teman på market, men jag vill gärna göra mitt egna tema!
    När det gäller ikonerna i dockan så ja, så kan jag göra! Men det skulle vara trevligt om dem var symmetriskt jämna. Lite osäker på hur det ska förklaras, men vill att dem ska ha lika mycket mellanrum mellan varandra (ikonerna dvs).

Ännu en gång, förlåt! =/

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Läs här: http://code.google.com/p/adw-launcher-android/wiki/ADWThemeGuide :)

5. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jo, jag visste faktiskt hur du ville ha ikonerna i dockan, förut har jag för mig att det gick men inte nu längre.
    Ang. ADW-temat, sådana teman är rätt svåra att göra men jag hoppas att du lyckas. :)