Göra en "clean" install i mellan åt när man kör custom rom?

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by YellowZombie, Dec 24, 2010.

1. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gillar ju inte all starta trådar med nonsens, men det är en sak jag undrar över.

Nu har det ju blivit några flashningar men alla nya versioner som kommer hela tiden. Har kört olika rommakares verk fram och tillbaka.

Då till det jag undrar över, Bör man göra någon clean install i mellan åt? Kommer inte ihåg när sist jag gjorde det??

Jag känner väl inte märkvärdigt av någon åverkan på systemet men jag inbillar mig att det skulle flyta bättre om jag får bort "lite skräp".

Någon som har erfarenheter? Kör ni bara på eller gör ni en "clean" install varje gång?

Edit: just det, GOD JUL

Last edited: Dec 24, 2010
  2. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jag kör en clean installation i stort sett varje gång jag bytar rom. Alltså jm9 först och sedan rom. Och har aldrig haft ett bekymmer.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. Perka

Perka Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör efter denna guiden, men har inte kört en clean install sedan xxjpu http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8789391&postcount=3

God Jul

4. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan faktiskt inte märka så stor skillnad. Körde in JM9 igår och sen nya Doc. 6.2. wipe

Innan drog jag bara factory reset och sedan romen. Blev Rom från olika håll. Nu är den i alla fall helt rensad, men är tveksam om det behövs. Men det är ändå skönt att veta att sista flashningen jag gjorde var från scratch.

Kalle är förresten lika bra som vanligt!