Göra en platta barnvänlig

Discussion in 'Allmänt' started by jovik, Jun 11, 2013.

1. jovik

jovik Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Har en som på 3 år som gillar att se film och köra lite barnspel. Däremot så lyckas han ofta komma ur själva applikationen.

Har installerat Kids Shell så han kommer inte åt något annat men han klarar inte av att komma tillbaka till applikationen, samt att han ofta aktiverar Google Now och då kommer till en sida att han inte har behörigheter till den applikationen.

Är det någon som har löst det på ett bra sätt eller har idéer hur man kan göra det bättre? Någon inställning, applikation eller ROM som är anpassad för barn?

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Ladda ner nova launcher, ta bort allt på hemskärmen förutom det han ska använda. Förstora ikonerna och ta bort statusbaren och dockan, ta sedan bort alla gester också.

3. jovik

jovik Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska prova den.

Kan man på något sätt ändra hanteringen på standardknapparna, dvs bakåt, hem. Tex att de är dolda men kommer fram om man drar med fingret? Eller finns det någon ROM som hanterar det på något annat sätt än standard?

4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Staff Member

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    I CM 10.1 kan man använda en funktion som heter Extended desktop. I inställningarna för den funktionen kan man välja om Statusbaren ska vara kvar eller dold. Knapparna döljs alltid när man har den funktionen aktiv