Göra ett mail till en uppgift?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Johnkan, 4 apr 2013.

1. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hallo allihopa everybody!

Snabb fråga som jag tror många andra också har ställt sig.

Om jag får ett mail som jag skulle vilja göra till en uppgift/händelse i t.ex. Springpad/Evernote, hur gör jag smidigast?

Hade Androids egna "dela-meny" funnits så hade man ju bara kunnat dela det direkt och allt varit frid och fröjd.

Är jag helt blind eller är detta faktiskt något som andra har frågat sig tidigare och isf HUR har ni löst det.

Tack!
    //John

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD

2. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Går säkert med Tasker på nåt sätt, vet tyvärr inte hur men fråga i Tasker tråden så får du svar

Skickat från min Xperia S

3. Johnkan

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ingen som har något svar här? Frågar i tasker tråden annars men vill inte kladda ner den tråden heller :-)

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt hur du menar men är det inte bara att kopiera och klistra in?

5. Johnkan

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det är en lösning men då kommer jag ändå behöva gå tillbaka till Gmail för att kolla om det finns bifogade filer eller så.

Vet inte om det finns någon lösning för detta men det skulle vara fantastiskt om det fanns :-P

Vad jag vill kunna göra är: Jag får ett mail och i detta står det något som jag behöver göra senare, jag vill kunna dela detta till exempelvis springpad och skapa en notering med innehållet i mailet, gärna med bifogade filer, eller en länk eller något liknande för att snabbt kunna komma åt mailet och dess innehåll så jag får gjort vad jag måste.

Varför inte bara kolla din inkorg eller sortera dina mail (som jag redan gör)?
    Jo jag gillar att ha saker samlade på ett ställe och jag börjar mer och mer gilla springpad och dess sätt att sortera/kategorisera saker.

Tackar för alla tips! :-)