göra nya album och flytta bilder?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Henka, 14 feb 2010.

1. Henka

Henka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjabba, nu när man har haft mobilen ett tag så börjar ju de bli mycket bilder och de skulle va shysst att ha lite ordning i sin favorit leksak. Hittar fan inte hur man gör det, någon som knäckt nöten?

2. inact_0052

inact_0052 Guest

Ett ord: Picasa.

Har du Picasa? Om inte, fixa :)
    Först så laddar du ned programmet Picasa till din dator, sen så loggar du in på Picasa Web Albums med ditt Google-konto.
    Från datorn är det lätt att ladda upp bilderna till Picasa Web.
    När du väl har gjort det så får du alla album i ditt Gallery på Nexus.
    Så när du ska börja organisera bilderna så kan du ju antingen koppla in mobilen i datorn, föra över bilderna till lämpligt album och sen radera dem från SD-kortet.
    Alternativt så kan du ladda upp bilderna direkt från luren till önskat album i Picasa Web.

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag tror inte TS ville ha hjälp av dig att ha ordning på sina bilder på datorn, utan I sin Nexus. :)

Eller?

/Söder

4. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är bara att skapa fler mappar på SD kortet och lägga bilderna i dessa, så kommer de automagiskt upp i galleriet under mappnamnen. På så vis kan man ha fler "album" i telefonen.

5. inact_0052

inact_0052 Guest

Jo förstår det :P Men eftersom Nexus galleri synkas med Picasas galleri så tänkte jag att man kunda ordna bilderna genom Picasa. Då slipper man ta upp plats på SD kortet med en massa bilder också. Men ständigt ha dem tillgängliga genom Picasa-Nexus.