Göra om en mobil till bara spel

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Fatcamp, 12 nov 2014.

1. Fatcamp

Fatcamp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Hej! Ursäkta om jag lagt tråden fel, men tittade et tag och kändes som om detta var rätt ställe.

Jag har tänkt göra om en äldre android mobil till en gameboy fast med mer spel.

Just nu har jag en ZTE blade och en samsung galaxy s3.

Jag skulle helst vilja använda min ZTE, då jag kommer ge denna mobil som present till ett barn som fyller 5 år.
    Jag har tänkt skaffa en http://www.ebay.co.uk/itm/Bluetooth...K_Controllers_Attachments&hash=item27ee53f8da

Sen lägga in emulatorer mest och vissa speciella spel in på den. Jag kommer ihåg själv att NES funkade bra på ZTE bladen men att SNES flöt ej helt. Men detta tänkte jag att man kanske kan fixa om man tar en rom som är bara för bra prestanda och rensar ut allt annat om ej behövs. Vad tror ni, är ZTE bladen tillräckligt bra för det eller borde jag ändå ta min s3a? För den vet jag klarar av alla spel och emulator bra. Känns kanske inte så bra att ge den till en 5 åring bara.

Tror ni bladen räcker eller ska jag ta s3?
    Vad för roms skulle ni rekommendera och till vilken av mobilerna?
    Finns det några speciella spel/program ni skulle rekommendera mig att använda?
    Sen om ni vet en liknande bra gamepad fast finns i sverige på någon sida så kan ni gärna länka, eller om ni vet ej bättre gamepad overall.

Mvh Fatcamp.