Problem: Goggles och batteri

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av TassM, 7 nov 2013.

1. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Fick precis min Nexus 5 och har upptäckt två problem, dels fungerar inte goggles, skärmen bara blinkar hela tiden. Om jag försöker starta kameran efter att ha använt goggles så forceclosar den. Om jag sveper bort goggles från recent så fungerar kameraappen bra igen. Någon som upplevt samma sak?
    Jag har testat att rensa data för goggles och det hjälpte inte.

Det andra problemet är att google play services drar massor med batteri och håller telefonen vaken. Jag har inte detta problem med min N4 trots att alla inställningar verkar vara samma. Någon som har några tips?

//Anders

2. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Google Play kanske laddar ner och installerar alla dina gamla appar? Kolla inst i Google Play.

3. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

"Fick precis" var nog en dålig formulering, har haft den i två dagar. Så det har inget med att den laddar hem appar att göra

4. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198

MINA ENHETER

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är väl standard på alla lurar iof att stänga av just platstjänster och google now ;) ...
    Tycker j´man läst alldeles för många rapporter och undermåligt batteri redan :( hoppas på ändring

6. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198

MINA ENHETER

Jo, absolut men det verkar vara ett större problem än vanligtvis. Nu förklarade jag det väldigt bra kände jag ;)

7. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Värdelös film, samma gamla historia om och om igen, "stäng av saker så räcker batteriet längre". Tycker det är ganska uppenbart att det inte är vad jag frågar efter. Jag har haft google now och platstjänster påslaget både på GN och N4 utan problem, drog cirka 1% per timme och nu på N5 drar det närmare 5 eftersom den vaknar var tionde sekund. Känns ganska uppenbart att något är fel då, bugg eller inställning, men att lösningen skulle vara att stänga av funktioner är fel inställning.

Ursäkta om jag låter aggressiv, är less på den där sortens svar

8. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198

MINA ENHETER

Tanken är väl att hitta vad felet är, vad det är som drar abnormt mycket batteri, genom uteslutning. Min tanke, med min post, var att du skulle kunna isolera problemet genom att stänga av service för service. Videon la jag upp för att den visar var man hityar respektive inställning. Men du verkar veta allt så lycka till, reder det inte ut sig kan du alltid lägga telefonen i ett glas vatten så är problemet löst (är lite aggressiv tillbaka).

Last edited: 8 nov 2013
    fruktsallad och PatricF gillar detta.