Jag har bläddrat förbi massor om goldcard. jag förstår inte innebörden utav det. Men jag känner inte heller att jag skulle behöva något goldcard. Eller har jag fel där? använder CM:s senaste och är nöjd där. Är det så intressant så att jag behöver forska hela dagen om det eller är det bara nåt för nååbz?
hehe. Så länge du kör t.ex CM utan problem så behöver du inte gräva vidare. Men om du av någon anledning (vilket jag själv fick erfara för ett tag sen) råkar installera vad som kallas för "perfect spl" så går det inte längre att backa till rc7 och sedan braka på med root (du får isåfall "not allow" på skärmen). Här får man mixtra lite med ett sd-kort, en hex-editor ett till program (som tar det som kallas för "cid" på din telefon) för att skapa ett kort som innehåller en lite speciell bootsektor (det som kallas för "gold card"), lägga tillmeckad spl och hemkokt rom på och sedan starta telefonen med detta i och sedan flasha om. En liten procedur som säkert kan ta 20 minuter att få till. Men som sagt, det verkar du inte behöva just nu :-) M v h Danne