Google appar

Discussion in 'Nexus S - Allmänt' started by kozz, Jan 15, 2011.

1. kozz

kozz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En sak jag funderat lite på och inte riktigt vet hur man borde hantera är appar från Google Inc.

Som default är det ju installerat ett gäng appar från Google så som Youtube, GMail, Google Search, Car Home osv. Dessa appar finns även på Market och går att installera där. Borde man installera dessa appar från Market eller ska man bevara dem som följer med OSet?

Jag märkte t.ex. att Youtube appen var nyare på Market än vad som var installerat på telefonen. Denna appen gick bra att installera och det blev lite nya features i Youtube appen som var trevliga.

GMail var också en något nyare version på Market än på telefonen men verkar inte vara något större skillnad.

Google Search verkar vara en nyare version på telefonen än på Market.

Men om man t.ex. tar appen "Car Home" som exempel så verkar denna inte fungera alls på Nexus S med Android 2.3 om man installerar den från Market. Ikonen försvinner från applikationslistan.

Hur hanterar ni andra sånt här? Har ni inga från Google installerade via Market? Har ni alla? Eller tar ni case för case?

Allt detta gäller ju givetvis Nexus S.

2. pk_fms

pk_fms Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag installerar alla från market. Market har alltid den senaste version vad jag vet, och så får man ju alltid reda på när en ny version kommer

3. Snö

Snö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Android gick ju för inte allt för länge sedan från att ha de flesta appsen inbakade i Android och då inte kunna uppdatera dem utan en systemuppdatering till att köra uppdateringar av många apps via market istället för att enklare kunna updatera enskilda program, så man ska nog som regel uppdatera alla google program via market.
    Sen har jag också märkt att när man uppgraderade Car Home så fungerade det inte längre och den försvann men tog man bara bort uppdateringen så fungerade det igen, men det är förmodligen bara någon bugg.

4. kozz

kozz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja jag kör också med de flesta från Market nu. Fast man tycker ju att det är lite konstigt att vissa appar så som Google Maps är installerad via Market som default när man får telefonen men att andra inte är det. Känns som att det skiftet borde ha skett nu vid Android 2.3.

Försöker bara förstå hur Google tänker. Fast har insett att det inte alltid är så lätt att förstå ;)